اسامی روز‌های هفته جهانی فضا/ ۶۰ برنامه در هفته جهانی فضا برگزار می‌شود

محمدی گفت: هفته جهانی فضا با شعار «فضا جهان را متحد می‌کند» با حدود ۶۰ برنامه برای جوانان و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری هفته جهانی فضا با شعار فضا جهان را متعهد می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محمدی دبیر هفته فضا با اشاره به نامگذاری این هفته و برگزاری نشست خبری سازمان فضایی به این مناسبت، گفت: هفته جهانی فضا هر ساله با شعاری خاص برای هماهنگی کشورها برگزار می‌شود. امسال نیز شعار هفته جهانی فضا متناسب با بزرگداشت اولین کنفرانس اکتشافات و استفاده صلح آمیز از فضا، تحت عنوان " فضا جهان را متحد می‌کند" انتخاب شد.

اهداف هفته جهانی فضا

دبیر هفته فضا با اشاره به اهداف برگزاری این هفته اظهار کرد: جلب حمایت‌های عمومی از برنامه‌های فضایی، آموزش عموم مردم به منظور آگاهی از فواید بهره‌برداری از فضای ماورای جو، گسترش بهره‌برداری از فضا با هدف توسعه، اقتصادی پایدار و تشویق و ترغیب کودکان به فراگیری علوم فضایی از جمله اهداف هفته جهانی فضا است.

وی با بیان اینکه در هفته جهانی فضا برنامه‌های متعددی تدوین شده‌اند گفت: حدود 60 برنامه برای بهره‌‌مندی بهتر جوانان و خانواده‌ها تدوین شده است و هر یک از روزهای این هفته نام مخصوص به خود را دارند.

نام گذاری روزهای هفته جهانی فضا در سال 97

محمدی با اشاره به اسامی روزهای هفته جهانی فضا بیان کرد: این هفته از پنجشنبه 12 مهر ماه لغایت چهارشنبه 18 برگزار می‌شود و هر یک از روزهای آن دارای اسامی مخصوص به خود است.

دبیر هفته فضا ادامه داد: پنجشنبه فضا،‌ جوانان و ایده‌های نو، جمعه فضا و توسعه گردشگری، شنبه فضا و توسعه ارتباطات، یکشنبه فضا و ارتقای کیفیت زندگی، دوشنبه فضا و مدیریت منابع زمین، سه‌شنبه فناوری‌های فضایی و توسعه اقتصادی و چهارشنبه حقوق قضا و همکاری‌های بین‌المللی نامگذاری شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار