راه حل جدید برای نابودی زباله های فضایی

گروهی از محققان دانشگاه توهوکو در ژاپن با همکاری پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا ماهواره ای را طراحی کرده اند که با پرتاب اشعه های پلاسمایی زباله های فضایی را ذوب و نابود می کند.

راه حل جدید برای نابودی زباله های فضاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گروهی از محققان دانشگاه توهوکو در ژاپن با همکاری پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا ماهواره ای را طراحی کرده اند که با پرتاب اشعه های پلاسمایی زباله های فضایی را ذوب و نابود می کند.

دستگاه پرتاب گر پلاسما با استفاده از یک ترانزیستور یونی سفارشی سازی شده کار می کند که با تخلیه انرژی می تواند سرعت حرکت زباله های فضایی را کند کرده، آنها را شکار کند و قبل از ورود به جو کره زمین بسوزاند.

بررسی ها نشان می دهد بیش از 7000 قطعه زباله فضایی بزرگ و کوچک به دور کره زمین می چرخند که اکثر آنها بخش هایی از ماهواره های مستعمل، تقویت کننده های فضاپیماهای مختلف و غیره هستند. برخورد هر یک از این زباله ها با کره زمین می تواند فاجعه خلق کند ولذا پاکسازی مدار زمین از وجود آنها اهمیت شایانی دارد.

قرار است این دستگاه ذوب کننده زباله های فضایی که در دو جهت کار می کند در آینده نزدیک به کار گرفته شود. مزیت دستگاه یاد شده قابلیت فعالیت در فاصله ای نسبتا دور از هدف خود است. البته فعلااین دستگاه تنها در شرایط کنترل شده آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.