آخرین وضعیت سالمندی در ایران و جهان +اینفوگرافیک

آخرین وضعیت سالمندی در ایران را در اینفوگرافیکی مشاهده کنید.

آخرین وضعیت سالمندی در ایران و جهان+ اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالمندی، دوره‎ای است که اغلب افراد از نزدیک شدن به آن هراس دارند و نگرانند که دوره سالمندی آن‌ها چگونه خواهد گذشت. مشغله کاری فرزندان و محدود شدن ارتباطات و دیدارهای حضوری والدین و فرزندان در سایر نقاط به ویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، مهمترین مسئله‌ای است که افراد را در آستانه ورود به سالمندی با دغدغه‌های گوناگون مواجه می‌کند.

ناتوانی در انجام امور شخصی و عدم توانایی در خود مراقبتی،  در میان سالمندان موضوعی مشترک و خاص دوره سالمندی است که میزان وابستگی آن‌ها به دیگران و به ویژه فرزندانشان را افزایش می‌دهد و گاهی اوقات موجب استرس و اضطراب سالمندان می‌شود.

ترس از اینکه فرزندان به دلیل دغدغه‌های مختلف، والدین پیر و سالخورده خود را به مکانی چون خانه سالمندان و آسایشگاه‌هایی که به نگهداری از افراد سالمند مشغول هستند بسپارند برای برخی از سالمندان کابوس وحشتناکی است که درد و رنجش آن‌ها در این دوره را تشدید می‌کند.

اغلب سالمندان به همراهی که آن‌ها را درک کند و بتواند برای ساعاتی از روز با آن‌ها هم صحبت باشد نیاز دارند و افسردگی دوره سالمندی نیز بیشتر به دلیل تنهایی و گوشه گیری سالمندان که نمی‌توانند با سایرین سازگار باشند، به وجود می‌آید.

روز نهم مهر ماه را در تقویم‌ها به نام روز جهانی« سالمند » و بزرگداشت مقام سالمندان نامگذاری کرده‌اند و برای گرامی داشتن مقام سالمندان و افراد سالخورده مراسم مختلفی در سایر نقاط دنیا برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت سالمندی در ایران و جهان را در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید.

آخرین وضعیت سالمندی در ایران و جهان+ اینفوگرافیک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار