گزارش میدانی باشگاه خبرنگاران جوان مشهد از معاملات غیررسمی ارز؛

فقط دلال‌ها هستند که خرید و فروش می‌کنند

چند روزی است بازار ارز مشهد در شوک فرو رفته و در این میان تنها کسانی که تغییر شرایط برایشان فرقی ندارد دلال ها هستند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   ظهر امروز هم  بازار ارز مشهد در شوک بزرگی فرو رفته بود، با توجه به اینکه بازار ارز امروز شاید تغییر چندانی نکرده بود، اما مردم حاضر به فروش دلار خود به کمتر از ۱۴۰۰۰ هزار تومان نبودند و دلالان هم بیش از ۱۳۵۰۰ هزار تومان حاضر به خرید نبودند.

ظهر امروز به میان مردم در خیابان امام خمینی (ره) مشهد رفتم تا از نزدیک از وضعیت بازار آگاه شوم و گفتگویی با خریداران و فروشندگان دلار خانگی داشته باشم.
 

هر کسی برای خودش نرخی تعیین می کند


یکی از فروشندگان دلار خانگی گفت:: اکثرا دلال‌ها در حال خرید هستند؛ خودم آمده ام تا خرید و فروش کنم، اما فقط دلال‌ها هستند که خرید و فروش می‌کنند؛ به نظرم برای خرید و فروش بهتر خوب است که با مسافران خارجی معامله کنیم، چون شرایط کنونی ما برای آن‌ها مهم نیست و فرقی ندارد.

فروشنده‌ای دیگر گفت:همه بازار در دست دلال هاست چرا که شخصی مثلا ۵ میلیون تومان پول دارد و با آن ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ دلار می‌خرد و ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان بالا یا پایین می‌فروشد و برایش این مبلغ ناچیز است و فرقی ندارد.

فروشنده‌ای که برای فروش دلار‌های خانگی اش به بازار آمده بود گفت:به خاطر حرف‌هایی که دیشب در بین مردم مبنی بر اینکه دلار ۸ هزار تومان شده است پیچید امروز شرایط بازار نسبت به دیروز تغییر کرده است؛ امروز خیلی بازار خلوت‌تر شده است، چون مردم دلاری را که با قیمت بالا خریده اند طبیعتا دوست ندارند با قیمت کمتر به فروش برسانند.

وی افزود:خودم برای کسی خرید و فروش می‌کنم و تا کنون ضرر هم کرده ام، چون ۱۷۵۰۰ خریده ام و ۱۲۵۰۰ فروخته ام و حالا باید آنقدر بخرم و بفروشم تا ضرر و زیانی که کرده ام جبران کنم.

فروشنده‌ای دیگر با اشاره به اینکه هر کسی برای خودش نرخی تعیین می‌کند گفت:اینجا بسیاری از افراد ثابت هستند و نبض  بازار را در دست گرفته اند و هر کسی هر نرخی که بخواهد می‌دهد. باید در این معاملات محکم حرف زد و برخورد کرد تا برنده شد چون اگر غیر از این باشد دلال‌ها سو استفاده می‌کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.