کاهش یک درصدی آمار طلاق در اردبیل

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش ۱ درصدی آمار طلاق در شش ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل که در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل سخن می گفت با اشاره به علل و عوامل فرهنگی و اجتماعی بروز طلاق در استان اردبیل اظهار داشت: بررسی پرونده های تشکیل شده در دادگاه های خانواده نشان می دهد ازدواج در سنین پایین، خشونت و دخالت های خانوادگی، عدم پرداخت نفقه و میزان مهریه از مهم ترین عوامل طلاق در استان اردبیل می باشد.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال شاهد کاهش یک درصدی آمار طلاق و مراجعه زوجین به دادگاه های خانواده بوده ایم که در این زمینه ۹ مرکز مشاوره قبل از ازدواج با اجرای ۴ طرح پیشگیری از طلاق بسیار مطلوب عمل کرده اند.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: طرح ترویج آموزش های ازدواج در اماکن عمومی، ضرورت مراجعه زوجین به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و از جمله اقدامات در جهت کاهش طلاق در استان می باشد.

خدادادی همچنین از تصویب طرح محکومیت مجرمان در کارهای عامل المنفعه به صورت رایگان خبر داد و گفت: چنانچه مجرمی بدون سو سابقه قبلی جرمی با آثار و تبعات اندک مرتکب شده باشد طبق قوانین قضایی محکوم به انجام خدمات عامل المنفعه خواهد بود.

وی گفت: به موجب این طرح با توجه به نیازمندی هر یک از ادارات و سازمان ها، متناسب با جرم و مهارت های مجرم آن فرد به مدت مشخص به انجام کارهای خدماتی و فرهنگی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ح

کاهش طلاق در اردبیل

برچسب ها: طلاق ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.