مدیرعامل بیمه سلامت ایران مطرح کرد؛

میانگین پرداخت بدهی به بخش خصوصی درمان 3ماه

مدیرعامل بیمه سلامت کشور گفت: میانگین پرداخت بدهی به دانشگاهها وبخش خصوصی درمان به 3ماه کاهش یافته است.

میانگین پرداخت بدهی به بخش خصوصی درمان 3ماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانطاهر موهبتی عصر امروز در پایان سفر خود به استان کرمان در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان گفت: امسال ۷۰ درصد سهم بخش دولتی و ۶۰ درصد بخش خصوصی را به استان‌ها واریز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این گردش مالی صرفا باید جهت خرید خدمت باشد، عنوان کرد: میانگین پرداختی‌های بیمه سلامت در کشور در آغاز سال ۱۲ ماه بود که اکنون زمان پرداخت بدهی‌ها به دانشگاه‌ها و بخش خصوصی به سه ماه کاهش یافته و پرداخت داروخانه‌ها نیز به روز شده‌اند.

موهبتی تصریح کرد: یک ماه قبل نیز ۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت که بدهی‌های خود را پرداخت کنند که تاکنون  یک هزار و ۲۰۰ میلیون تومان منتقل شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید برآغاز حذف دفترچه بیمه از چرخه درمان اظهار کرد: حذف دفترچه در بخش بستری اواخر سال ۹۶ اعلام شد که خوشبختانه عملی و در ۵۶۸ بیمارستان انجام شد.

موهبتی با تاکید براینکه هدف ما این است که بتوانیم رسیدگی به اسناد را الکترونیکی کنیم بیان داشت: لذا به صورت پایلوت در اصفهان این کار را از دو ماه قبل آغاز کردیم و اکنون در مراحل آخر کار قرارداشته و به زودی در بیمارستان‌های دولتی این استان کار آغاز می‌شود.

وی افزود: در بخش سرپایی نیز برای نخستین مرتبه در استان کرمان حذف دفترچه را مدنظر داریم که قرار شد تا پایان بهمن ماه تمام بخش‌های ارائه دهنده خدمت در مطب‌ها، داروخانه، آزمایشگاه به  پوشش ۱۰۰ درصد برسند، البته  مانند بسیاری کارها برای تحقق این هدف باید تشویقی برای پزشکان  درنظر داشته باشیم.

موهبتی ابراز داشت: پیش‌بینی ما این است اگر نسخه نویسی الکترونیک را در کرمان تا بهمن پوشش دهیم، همزمان با آن تا دی و بهمن در هر استانی یک شهر نیز به این طرح بپیوندند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یکی از مشکلات جدی کشور را مصرف بی‌رویه دارو دانست و گفت: سرانه تعداد قلم دارویی ما در هر نسخه ۳.۲ است که قرار بود به ۲.۵ کاهش یابد.

وی افزود: البته فرهنگ عمومی هم در این زمینه دخیل است و بیمار پزشک را مجبور می‌کند که داروی بیشتر برای او بنویسد.

موهبتی عنوان کرد: صیانت از سلامت مردم وظیفه ماست، لذا باید به سمت کاهش دارو حرکت کنیم، یکسری رفتار‌ها را باید منطقی کنیم.

وی در مورد پوشش طرح‌های پیشگیری و برنامه‌های غربالگری بیان داشت: حرکت ما باید به این سمت باشد، حتی اگر به تدریج و آرام باشد، الان بخشی از مشکل منابع است و سازمان‌های بیمه‌ای هم به این رویکرد رسیده‌اند که به سمت آن پیش می‌رویم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به جمعیت ۴۰ میلیون نفری تحت پوشش بیمه سلامت گفت: ۸۵ درصد این افراد بیمه شده رایگان هستند که ۲۲ میلیون نفر در روستا‌ها سکونت دارند.

وی افزود: بیمه سلامت در سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در سه سطح برای بیمه شدگان در سراسر کشور هزینه پرداخت کرده است که ۶۳۰ میلیارد تومان در استان کرمان بوده است.

موهبتی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ میلیون مراجعه در بخش سرپایی و بستری در حوزه بیمه سلامت داریم، ابراز داشت: سهم دارو در هزینه‌های بیمه ۲۵ درصد است، لذا از اولویت‌های ما این است که پرداخت‌های دارویی را به موقع انجام دهیم.
انتهای پیام/ح

پرداخت دارویی به موقع می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار