گوشی جدید ال‌جی به صورت رسمی رونمایی شد

کمپانی ال‌جی گوشی جدید خود، V40 ThinQ را با سه دوربین پشتی به صورت رسمی معرفی کرد.

گوشی جدید ال‌جی به صورت رسمی رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه پرترافیک کمپانی‌های فعال دنیای فناوری آغاز شده و اولین شرکتی که منتظر آن بودیم یعنی ال‌جی گوشی جدید خود، V40 ThinQ را به صورت رسمی معرفی کرد. در کنار این گوشی که با دوربین اصلی سه‌گانه تولید شده و در کل پنج دوربین روی آن قرار دارد، یک ساعت هوشمند تلفیقی از ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای و ساعت‌های هوشمند امروزی رونمایی شد. در این ماه، شرکت‌های دیگری از جمله هوآوی، سامسونگ، HMD Global و Razer هم مراسم خاص رونمایی دارند. البته پیش از این، شرکت مایکروسافت در دوم اکتبر مراسم رونمایی محصولات خود را در نیویورک برگزار کرد و نظر همگان را به خود جلب کرد. این شرکت با معرفی تبلت Surface Pro 6 و لپتاپ قدرتمند Surface Laptop 2، رایانه شخصی همه کاره Surface Studio 2 و برای اولین بار هدفون نویز کنسلینگ Surface Headphones را معرفی کرد و نمایش قدرتمندی را برای آغاز ماه اکتبر از خود نشان داد.

V40 ThinQ اولین گوشی هوشمند در جهان است که به خاطر وجود دوربین سه‌گانه پشت آن، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا تصاویر اولترا واید بگیرند یا در حد زیادی لنز را زوم کنند. این دوربین سه‌گانه تا زاویه 45 درجه از لنز تله‌فوتو، تا زاویه 78 درجه از لنز اصلی و تا زاویه 107 درجه از لنز واید استفاده می‌کند. این پرچمدار جدید ال‌جی دارای سه دوربین زوم اوپتیکال است. لنز اصلی این گوشی یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1.4 میکرومتری است که ظاهرا بزرگتر از لنز G7 و V35 است. این دوربین با لنز f/1.5 روشن‌تر و حالت ثبات اوپتیکال تصویر دارد پس عملکرد آن در نور کم بهبود داشده شده است. این اولین دوربین استفاده شده در گوشی ال‌جی که با اتوفوکوس Dual Pixel تولید می‌شود.

گوشی جدید ال‌جی به صورت رسمی رونمایی شد

دو دوربین دیگر کار گذاشته شده روی V40 ThinQ به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر تمام عیار با زوم بیشتر ثبت کنید. این قابلیت با دوربین تله 12 مگاپیکسلی دارای لنز f/2.4 فعال می‌شود. دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی هم از گوشی G7 به V40 ThinQ آورده شده است. همه دوربین‌های اصلی این گوشی دارای قابلیت قبات تصویر دیجیتال برای ویدئو و توانایی ضبط فیلم HDR هستند. بهترین کیفیت فیلمبرداری این دوربین‌ها با سرعت 60 فریم در ثانیه و رزولوشن 4K است و دارای قابلیت تصویربرداری اسلوموشن با سرعت 240 فریم در ثانیه و رزولوشن 1080پیکسل هستند.

قابلیت خیلی جالبی که این دوربین‌ها همراه خود دارند، عکسبرداری با سه دوربین آن هم به صورت همزمان است. قابلیت Triple Shot در نرم‌افزار دوربین V40 ThinQ با هر سه دوربین به صورت همزمان عکسبرداری می‌کند و نتیجه را در قالب یک ویدئو یا گیف نشان می‌دهد. طبیعتا، یک موتور هوش مصنوعی در این گوشی، تصاویر گرفته شده را کنار هم می‌گذارد. هوش مصنوعی به کار گرفته شده توانایی تشخیص چهره افراد داخل کادر را دارد و برای عکسبرداری بهترین گزینه‌ها را به کاربر نشان می‌دهد.

در حالی که دوربین اصلی سه‌گانه V40 ThinQ قلب آن به حساب می‌آید، این گوشی دارای مشخصات چشمگیر دیگری هم هست. صفحه نمایش 6.4 اینچی FullVision آن نمایشگرهای سری V ال‌جی را نسبت به نمایشگرهای سری G این شرکت برتری داده است. پنل نمایشگر V40 ThinQ از جنس OLED با رزولوشن +QHD است که از تصاویر HDR10 پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویر این نمایشگر 19.5:9 است و دارای بریدگی بالای صفحه نمایش آن جایی است که دو دوربین سلفی در آن قرار گرفته‌اند.

یک لنز سلفی این گوشی 8 مگاپیسلی f/1.9 با زاویه دید 80 درجه و دیگری 5 مگاپیکسلی f/2.4 با زاویه دید 90 درجه است. این دو دوربین توسط کارخانه ال‌جی ساخته شده‌اند و در کنار افکت‌های جالبی که به تصاویر می‌دهند، نورپردازی استودیویی فوق‌العاده‌ای برای تصاویر پورتره دارند.

ال‌جی V40 ThinQ همانند نسل‌های گذشته خود، دارای گواهینامه‌های IP68 و MILSTD-810G است. وزن این گوشی تنها 169 گرم و سبک‌تر از Galaxy Note 9 سامسونگ و iPhone XS Max اپل است. این گوشی تنها کمی سنگین‌تر از G7 کوچکتر و یک دهم میلیمتر از آن باریکتر است.

گوشی جدید ال‌جی به صورت رسمی رونمایی شدگوشی جدید ال‌جی به صورت رسمی رونمایی شد

ال‌جی همچنان به هدفون‌های عجیب اعتقاد دارد شاید به این دلیل که QuadDAC خاص 32 بیتی آن قابلیت صدایی دارد که هیچ هندزفری بلوتوثی از آن پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی هوشمند متأسفانه فقط دارای یک اسپیکر BoomBox است. V40 با سیستم عامل اندروید 8.1 Oreo تولید شده است. پردازنده آن ساخت شرکت کوآلکام و دارای چیپست Snapdragon 845 است که با حافظه رم 6 گیگابایتی همراه شده است. این گوشی تنها یک نوع حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد و تنوع دیگری برای آن در نظر گرفته نشده است. خبر خوب این است که ال‌جی هنوز استفاده از کارت حافظه microSD را نگه داشته است و V40 ThinQ از حافظه بیشتری می‌تواند بهره ببرد.

باتری V40 ThinQ دارای 3300 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت است. درست است که برای گوشی پرچمدار امروزی کم است اما از شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این گوشی اولین گوشی هوشمند ال‌جی به حساب می‌آید که دارای قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. نسخه سیمی شارژر آن هم QuickCharge 3.0 است. V40 ThinQ از 18 اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت و در دو رنگ مشکی و آبی عرضه خواهد شد. شروع قیمت آن از 900 دلار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: تیزر جدید ال‌جی برای V40 ThinQ منتشر شد +فیلم


انتهای پیام/

ال‌جی V40 ThinQ رونمایی شد +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار