مدیر ایمنی شهرک‌های صنعتی کشور در خمین؛

کاهش ۱۲ درصدی حوادث آتش سوزی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

مدیر ایمنی شهرک‌های صنعتی کشوردر سفر به خمین از کاهش ۱۲ درصدی حوادث آتش سوزی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورخبرداد.

کاهش ۱۲ درصدی حوادث آتش سوزی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ همایون توفیقی مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور درمراسم گرامیداشت روز آتش نشان در شهرک صنعتی خمین گفت: حوادث آتش سوزی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در نیمه نخست امسال ۱۲ درصد کاهش یافته است.

توفیقی افزود: برگزاری ۸۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش ایمنی در سال گذشته از دلایل مهم کاهش حوادث آتش سوزی در شهرک هاو نواحی صنعتی بوده است.

وی اضافه کرد: هر حادثه در شهرک و نواحی صنعتی به طور میانگین ۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد می‌کند و این ضرر به غیر از روز‌های از دست رفته کار است و بر همین اساس کاهش حوادث با اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

آتش سوزی در صدر حوادث شهرک و نواحی صنعتی

مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: آتش سوزی در صدر حوادث شهرک و نواحی صنعتی است و حدود ۵۰ درصد از حوادث واحد‌های صنعتی مربوط به آتش سوزی است.

وی بیان کرد:اجرای طرح ممیزی ایمنی در واحد‌های صنعتی از این اقدامات پیشگیرانه است که تاکنون ۱۱ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و تا سال ۱۴۰۰ نیز تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی از نظر ایمنی ممیزی می‌شوند.

توفیقی پیشگیری از اولویت‌های مهم حوزه ایمنی شرکت شهرک‌های صنعتی کشور دانست و افزود: ۷۵ درصد واحد‌های صنعتی تحت پوشش شبکه ایمنی قرار دارند و ۸۳ درصد کارکنان شهرک‌های صنعتی کشور از خدمات ایمنی و آتشنشانی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۲ ایستگاه آتش نشانی و بیش از ۲۷۲ ماشین آتش نشانی برایر توسعه تجهیزات اطفاء حریق در کل کشورفعالندتصریح کرد: تامین خودرو‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد و منابع مالی راهبری و نگهداری هر ایستگاه آتش نشانی در ماه ۱۵۰ میلیون ریال است.

اجرای طرح ممیزی ایمنی در ۷۷۰ واحد صنعتی استان مرکزی


آمره مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی هم در این مراسم گفت: برای افزایش ضریب ایمنی در واحد‌های صنعتی طرح ممیزی ایمنی را در ۷۷۰ واحد صنعتی اجرا شده است.

آمره افزود:۱۷ شهرک و نواحی صنعتی دارای ایستگاه آتش نشانی است که این ایستگاه‌ها مجهز به ۲۲ خودروی آتش نشانی هستند.

وی ادامه داد: تمامی شهرک‌های صنعتی این استان مجهز به ایستگاه آتش نشانی هستند و نواحی صنعتی که در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند نیز ایستگاه آتش نشانی دارند.

مراسم گرامیداشت روز آتش نشان در پایگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خمین با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار ودر این مراسم از آتش نشانان ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خمین قدردانی شد.

انتهای پیام/ ج

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.