لحظه برهم‌ زدن جلسه تجزیه‌گران توسط خبرنگار زن! +فیلم

خبرنگار زن یکی از شبکه‌های تلویزیونی دولتی چین توانست جلسه تجزیه‌گران هنگ‌کنگ در انگلیس را با ایجاد سر و صدا و اعتراض برای دقایقی مختل کند.

لحظه بر هم زدن جلسه تجزیه گران توسط خبرنگار زن! + فیلم///به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار زن یکی از شبکه های تلویزیون دولتی چین که در یکی از جلسات تجزیه گران هنگ کنگ حضور یافته بود با ایجاد سر و صدا و حمله به یکی از حضار موجب ایجاد اختلال در این جلسه شد. این جلسه با عنوان "کمرنگ شدن آزادی و نقش قانون و حاکمیت در هنگ کنگ" به میزبانی کمسیون حقوق بشر حزب محافظه کار انگلیس و یک سازمان غیر دولتی دیدبان هنگ کنگ که مقر آن در لندن است طی یک کنفرانس سالیانه در بیرمنگهام انگلیس برگزار شده بود.

"کونگ لینلین، خبرنگار شبکه تلویزیونی CCTV چین با عروسک خیمه شب بازی خواندن اعضای هیئت جلسه به یکی از حاضران در جلسه حمله ور شد. در ویدئویی که منتشر شده است لحظه درگیری این خبرنگار را با یکی از حاضران و همچنین ماموران امنیتی حاضر در جلسه را نشان می دهد.

در این ویدئو مشاهده می شود "کونگ لینلین"، خبرنگار شبکه تلویزیونی cctv چین که در لندن مستقر است در این جلسه خطاب به اعضای هیئت جلسه فریاد می زند : " شما عروسک خیمه شب بازی هستید! ننگ بر شما باد! مرا رها کنید! شما حق چنین کاری را ندارید! آه، چه انگلیس دمکراتیکی!"

کونگ همچنین خطاب به بندیک راجرز، بنیانگذار سازمان غیر دولتی دیدبان هنگ کنگ گفت : " تو یک دروغگو هستی، تو ضد چین هستی. تو می خواهی چین را تجزیه کنی. تو یک چینی محسوب نمی شوی." همچنین بنا به ادعای یکی از داوطلبان و حضار در این جلسه با نام " اینوچ لیئو" این زن خبرنگار حین فریاد زدن به صورت او یک سیلی زد. در توئیتی که او در توئیتر منتشر کرد ادعا کرد در حالی که تلاش می کرد این زن خبرنگار را با اسکورت کردن از جلسه خارج کند ناگهان از ناحیه صورت مورد حمله او قرار گرفت. ظاهرا پس از این حادثه تعدادی دیگری از حاضران تلاش کردند تا این خبرنگار را از جلسه خارج کنند که مجددا لیئو از ناحیه صورت مورد حمله این زن قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی دولتی چین ضمن حمایت از خبرنگار خود در بیانیه ای اعلام کرد که خبرنگارش حین طرح سوال و ابراز عقیده خود مورد حمله تعدادی از حاضران و اهانت از طرف آنها قرار گرفته است. CCTV با غیرقابل قبول دانستن این رفتار با خبرنگار خود در این جلسه اعلام کرد که از اینکه چنین تخلفی در کشوری که لاف آزادی بیان می زند شوک برانگیز است. همچنین سفارت چین در لندن طی یک اعلامیه مشابه از کمسیون حقوق بشر حزب محافظه کار انگلیس خواست تا ضمن عدم مداخله در مسائل داخلی این کشور بابت این اتفاق از چین عذرخواهی کند.

گفتنی است؛ این زن خبرنگار که توسط پلیس انگلیس دستگیر شده بود بدون هیچ اتهامی آزاد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار شجاع، جلسه تجزیه گران را مختل کرد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.