هفته نامه صدا مدعی شد؛

تغییرات کابینه طبق نقشه رئیس دفتر رئیس جمهور

هفته نامه صدا در شماره جدید خود مدعی شده است، تغییرات کابینه دولت طبق نقشه محمود واعظی رئیس دفتر روحانی انجام می شود.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته نامه صدا نوشت:در حالی که اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی انتظار دارند روحانی از فرصت کنونی برای تغییرات کابینه و استفاده از چهره های جدید و خارج از دایره معمول مدیرات استفاده کند؛ اخبار "صدا" حکایت از تغییراتی دارد که کیفیت کابینه را از شرایط موجود هم ضعیف تر خواهد کرد. 

تغییرات کابینه طبق نقشه رئیس دفتر رئیس جمهور

طبق این اخبار برای وزارت کار که علی ربیعی با استیضاح مجلس از آن جدا شد، همچنان گزینه محمد شریعتمداری مطرح است و انوشیروان محسنی بندپی(سرپرست فعلی وزارتخانه) هنوز نتوانسته مورد توافق نمایندگان کارگری، دولتمردان و سران مجلس قرار گیرد.

برای وزارتخانه صنعت و معدن که قرار است تفکیک شود، سید رحمت‌الله اکرمی(سرپرست کنونی وزارت اقتصاد) مطرح است و برادران کرباسیان(مهدی و مسعود) هر دو پیشنهاد روحانی را رد کرده اند. اسحاق جهانگیری هم به دنبال معرفی رضا ویسه برای این پست است؛ اما عملا وی شانسی ندارد و روحانی گزینه‌های مورد نظر واعظی و لاریجانی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

اینکه با تفکیک وزارت صمت چه کسی وزیر بازرگانی(تجارت) شود هنوز معلوم نیست. همچنین، رفتن محمدباقر نوبخت از سازمان برنامه و بودجه ظاهرا این بار قطعی است و شنیده می شود وی یا به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی معرفی خواهد شد یا با برکناری یا استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم، جایگزین وی خواهد شد.

تغییری که در صورت وقوع، حتما اعتراض دانشجویان و دانشگاهیان را از دولت بیش از پیش بر می‌انگیزد. از سوی دیگر با قعطی شدن استیضاح عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) و نیز بالا گرفتن اختلافات او با علی اصغر مونسان و اکبر ترکان (دو چهره نزدیک تر به روحانی) بر سر موضوعاتی چون بلیت هواپیما و انتخابات نظام مهندسی، پیش بینی می شود، این چهره موثر هم از دولت خارج شود. ظاهرا روحانی، مونسان را برای جایگزینی آخوندی در نظر گرفته است.

منبع: هفته نامه صدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.