ریشه کن شدن اکثر بیماری‌های دامی در جنوب کرمان

مدیر کل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت:بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سنگین در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، نتیجه کار ما حفاظت و صیانت از جمعیت و سرمایه دامی منطقه است.

ریشه کن شدن اکثر بیماری‌های دامی در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی احمدی مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی گفت:جنوب کرمان جمعیت قابل ملاحظه‌ای از دام را داراست در این منطقه بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد ونتیجه کار ما حفاظت و صیانت از جمعیت و سرمایه دامی منطقه است.

وی افزود:تاکنون در بحث کم کردن کانون‌های بیماری‌های دامی نتایج قبل ملاحظه‌ای را شاهد بودیم، اکثر بیماری‌های دامی در جنوب کرمان ریشه کن شده است.

احمدی تصریح کرد: در بخش آبله در دام سبک خوشبختانه طی دوسال اخیر کانون بیماری نداشتیم و در بحث مطالعه است که واکسیناسیون آن متوقف شود و به زودی به ریشه‌کنی این بیماری نزدیک می‌شویم.

وی گفت:در مورد سایر بیماری‌های دامی کانون‌ها بسیار اندک و انگشت شمار است برنامه‌ریزی‌ها ما بر این منظور است که طی فعالیت‌هایی که به صورت منظم و دوره‌ای انجام می‌دهیم این بیماری‌ها را هم به مرز ریشه کنی برسانیم.

مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به همکاری قشرعشایر و روستایی اظهار کرد:تمامی برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور ارائه خدمات به مجموعه عشایر و روستایی است و بدون همکاری این عزیزان هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و در جنوب کرمان همکاری خوبی را داشتند.

احمدی گفت: اکیپ‌های ما به طور مرتب در روستا‌ها حضور دارند و در سایر موارد بیماری‌های دامی هم اگر دامداران بیماری خاصی را دیدند و مشکوک شدند باید به اداره دامپزشکی شهرستان و اداره کل گزارش دهند تا ما بتوانیم واکنش مناسبی را در مقابل این موارد بیماری‌ها هم داشته باشیم.

امروز ۱۴ مهر مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در محل سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اغلب بیماری های دامی درجنوب کرمان به صفر رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.