ترامپ: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک که برای آن ۱.۸ میلیارد دلار داده‌ایم خارج کردم!

رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی اثبات‌نشده در جمع هوادارانش در ایالت کانزاس بار دیگر ضمن وحشتناک خواندن برجام گفت دولت اوباما برای رسیدن به این توافق ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران داده است.

ترامپ: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک که برای آن ۱.۸ میلیارد دلار داده‌ایم خارج کردم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت کانزاس بار دیگر در ادعایی اثبات‌نشده ضمن وحشتناک توصیف کردن برجام گفت دولت اوباما برای رسیدن به این توافق، ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران داده است.

او در بخشی از سخنرانی خود در این ایالت هنگام برشمردن دستاوردهای دولت خود در حوزه سیاست خارجی (!) گفت: «من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یکجانبه ایران خارج کردم.» ترامپ در ادامه در اظهاراتی که بارها از سوی کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی رد شده است، مدعی شد: «دولت قبل (اوباما) به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول داد و از آن هم احمقانه‌تر اینکه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آنها (ایران) دادند! پول نقد! پول نقد! هواپیما‌های پر از پول نقد!»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «وقتی من رئیس‌جمهور شدم، پرسیدم رئیس‌جمهور می‌تواند ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد بدهد؟ می‌دانید چه پاسخی می‌دهند؟ آنها گفتند نه، رئیس‌جمهور چنین اختیاری ندارد. کاری که آنها (دولت اوباما) انجام دادند، شرم‌آور است. آن‌ها ۱.۸ میلیارد دلار برای رسیدن به یک توافق وحشتناک پرداخت کردند.»

او همچون گذشته در ادامه مدعی شد که دولت اوباما این میزان پول را [در سال ۱۳۹۴] به عنوان باج در ازای آزادی زندانیان آمریکایی پرداخت کرده است و سپس گفت: "ما گروگان‌هایمان را از کره شمالی برگرداندیم اما هیچ پولی ندادیم.»

ترامپ تنها طی یک ماه اخیر در سفرهای تبلیغاتی خود به ایالت‌های مختلف برای اعلام حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره دستکم سه بار این ادعا را با ادبیاتی مشابه مطرح کرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود در ادعایی تکراری گفت: «قبل از اینکه من رئیس‌جمهور شوم، ایران در حال تصرف خاورمیانه بود. آنها داشتند سوریه را می‌گرفتند، یمن را می‌گرفتند، داخل عراق هم سرک می‌کشیدند، داشتند همه جا را می‌گرفتند اما حالا فقط مشغول خودشان هستند و به بقا فکر می‌کنند. در تمام شهرهایشان شورش است!»

انتهای پیام/

سخنرانی ترامپ درباره برجام در کانزاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ترامپ نادان برو بمیر حقه باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
........ بر سر تو ترامپ خبیث با اون برجامت .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دلار نمیخواد ارزون بشهههه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
به حرف هاشون توجه نکنید نزدیک انتخابات هست برای رای جمع کردن حرف الکی زیاد می زنند این امریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خب ترامپ نادان اگه برای بدست آوردنش 1.8 میلیارد دلار پول دادی چرا دیگه ازش خارج شدی. حالا هم پولتو ازدست دادی و هم توافق رو!!
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۷:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
نکنه اینارو باز دوست خیالی ت جیمی بهت الهام کرده و گفته!!!برو برو اول روان پریشی ت رو درمان کن بی مغز.برات متاسفم و بیشتر برای آمریکا که هنوز تو رو از دنیای سیاست ننداختن بیرون.تو چی حالیته از سیاست؟هان؟کل متحدهات رو از دست دادی و باهات بد شدن.کل دنیا باهات بد شده.با رفتارات اومدی ایران رو تحریم کنی و همه کار کنی دیدی چین حقتو گذاشت کف دستت دیگه ازت نفت نمیخره.خواستی صادرات نفت ایران رو صفر کنی صادرات خودت داره صفر میشه.دوره ی زور و غلدری تموم شده آقای تاجر.امیدوارم این نظرات ایرانیها توو سایت اخبار به گوش ت برسه شاید کمی به فکر اصلاح رفتارات بیفتی.خوب بودن نسبت به غلدری بیشتر جواب میده.سعی کن خوب باشی.
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۰۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
وقتی یک کشور به اصطلاح ابرقدرت چنین مبلغی را به افرادی از یک کشور به صورت محرمانه می پردازد معنی ان این است که ان کشور به اصطلاح ابرقدرت یک نقطه ضعفی دارد که افرادی به این نقطه ضعف پی برده و با استفاده از این نقطه ضعف از ان کشور به اصطلاح ابرقدرت اخاذی نموده اند.
دلیلی که ترامپ این موارد را افشا می کند این است که می خواهد راه اخاذی را ببندد و به احتمال زیاد ترامپ خود به این نقطه ضعف در اینده ای نزدیک اعتراف خواهد کرد.
آخرین اخبار