مسئول بخش بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: ۳۸۰۰ هکتار از مزارع لرستان به کشت زعفران اختصاص می‌یابد که با این اقدام ۱۵ هزار شغل طی ۷ سال در استان ایجاد خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسفندیار حسنی‌مقدم گفت: در استان لرستان برای کشت هر هکتار گیاه دارویی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، خروجی این کار بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان درآمد از سال دوم و سوم به بعد است که درآمد خوبی برای کشاورزان خواهد داشت.

وی افزود: در بخش صنعت برای هر شغل حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه موردنیاز است که این مقدار برای بخش کشاورزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.

اختصاص ۳۸۰۰ هکتار از مزارع لرستان به کشت زعفران

مسئول بخش بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: در این بخش ستاد گیاهان دارویی که متشکل از مجموعه استانداری، اداره کل منابع طبیعی و امور عشایری است باید تمام توان خود را گذاشته و بخشی از هزینه‌ها را به مردم کمک کنند چراکه کشاورزان آورده زیادی ندارند.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا باید به بازاریابی و فروش نیز پرداخته شود و اگر این موضوع حل شود شاید بین پنج‌تا شش هزار هکتار زمین کشاورزی را بتوانیم به کشت زعفران اختصاص دهیم.

حسنی مقدم تصریح کرد: یک درصد سطح زیر کشت گندم و جو استان به توسعه زعفران اختصاص می‌یابد که حدود سه هزار و ۸۰۰ هکتار است و می‌تواند تأثیر خوبی در معیشت کشاورزان داشته باشد؛ در این راستا با حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در هفت سال حدود ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/د

۳۸۰۰ هکتار از مزارع لرستان به کشت زعفران اختصاص می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.