رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد؛

ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه تا شهریور ۹۹

سعیدی‌کیا از به سرانجام رسیدن ساختمان جدید پلاسکو در ۲ سال خبر داد و گفت: در زمان گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو، نقشه‌ها تکمیل و پروانه‌ ساخت دریافت می‌شود.

ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه تا شهریور ۹۹به گزارش خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی‌کیا در حاشیه برگزاری پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: به کسبه این ساختمان،‌ محلی برای کاسبی به این افراد داده شد.

وی ادامه داد: مسئله مهم ساخت و سازی است که باید در محل ساختمان پلاسکو انجام شود.

وی تصریح کرد: در این‌باره با استاندارد تهران جلسات متعددی برگزار و جمع‌بندی این شد که با اصرار مالکان سرقفلی ساختمان 5 طبقه در شمال ساختمان فروریخته پلاسکو، با هرینه خودشان ساختمان را بازسازی کرده و استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با یادآوری اینکه ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو در استانداری و شورای تأمین تصویب شد، گفت: کمیسیون ماده 5 طرح ساخت این ساختمان را تصویب کرد. بر این اساس در محل ساختمان پلاسکو،‌ ساختمان جدید 20 طبقه‌ای شامل 5 طبقه در زیر و 15 طبقه روی زمین ساخته شود.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه کار ساخت این ساختمان آغاز شده و مسابقه معماری آن را به زودی برگزار می‌کنیم، اظهار کرد:‌ بعد از کامل شدن معماری، مجوز را از شهرداری دریافت می‌کنیم. البته کار گودبرداری 5 طبقه زیر زمین در حال انجام است که مدتی زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه در زمان گودبرداری نقشه‌ها تکمیل و پروانه ساخت اخذ می‌شود، تصریح کرد:‌ در همین مدت طراحی سازه و اسکلت ساختمان جدید پلاسکو انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:‌ این ساختمان بعد از مصوبه کمیسیون ماده 5 (سه هفته پیش) طی دو سال به سرانجام می‌رسد.

بیش از یکهزار طرح اشتغالزا در مناطق محروم اجرایی شده است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: این نهاد از دو سال پیش تاکنون با پرداخت تسهیلات از منابع خود، یکهزار و 61 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی و محروم کشور اجرا کرده است.

سعیدی کیا گفت: از مناطق محروم و روستایی، بنیاد مستضعفان از حدود دو سال پیش کمک به اشتغال زایی را در این مناطق در دستور کار خودد قرار داد که تا 15 مهر ماه امسال در مجموع سه هزار و 312 میلیارد ریال برای این کار تسهیلات پرداخت کرده که منجر به ایجاد شغل برای هشت هزار و 453 نفر شده است.

وی  اظهار کرد: برای پرداخت 11 هزار و 408 میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز تاکنون 2 هزار و 118 قرارداد منعقد شده است که می تواند برای 16 هزار و 452 نفر شغل ایجاد کند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با پول نفت کشور به طور کامل آباد نمی شود و باید با ایجاد اشتغال در همه مناطق کشور، به توسعه پایدار دست یابیم.

وی افزود: مهم ترین هدف بنیاد مستضعفان، کاهش فقر و بیکاری و ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم است زیرا به بهبود وضعیت اقتصادی در این مناطق و کاهش مهاجرت به شهرها منجر می شود.

سعیدی‌کیا گفت: برای پرورش ماهیان خاویاری در استان های گیلان، مازندران و گلستان 181 هزار و 582 میلیارد ریال اختصاص یافته است که برای بیش از 100 نفر اشتغالزایی شده است.

وی به پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ‌در این حوزه با همکاری بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون خرید 10 هزار دستگاه خودرو برای توسعه حمل ونقل روستایی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان توانمندسازی خانوارها در روستاها و مناطق محروم را از اولویت های این نهاد انقلابی دانست و گفت: تمام اقدام های ما در این مناطق مبتنی بر توانمندسازی خانوارها است تا با افزایش درآمدهای آنها وضعیت معیشت روستاییان بهبود یابد.

وی به اجرای طرح توزیع البسه بین دانش‌آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و یادآورشد: در سال گذشته بنیاد علوی موفق شد که 88 هزار و 748 بسته پوشاک در بین دانش آموزان محروم این مناطق توزیع کند و برای ارتقا سلامت مادران در این مناطق تاکنون 812 هزار و 754 سبد غذایی در سراسر کشور توزیع شده است.

به گفته سعیدی کیا، در طرح ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 97 ـ 96 توسط بنیاد علوی 161 هزار و 170 دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال برای این دانش آموزان هزینه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار