معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی داریم/ ضریب نفوذ سرمایه دیجیتال بسیار بالا است

ستاری گفت: بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزات بهداشت که در معاونت علمی و فناوری در حال برگزاری است با اشاره سرمایه دیجیتال گفت : ضریب نفوذ سرمایه دیجیتال بسیار بالا است و در حوزه اول کسب و کارهای نوپا قرار دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه معاونت علمی گفت: در چند ماه اخیر بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا و آسان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این حوزه در آینده روش‌های تشخیص را برطرف می‌کند و حضور مهندسان را در بیمارستان پررنگ می‌کند و به مرور به سمتی خواهیم رفت که دستگاه های پزشکی بیماری‌ها را تشخیص دهند.

 قادر به ایجاد بازار جدیدی برای اکوسیستم نوآوری هستیم

ستاری با اشاره به اشتغال‌زایی گفت: در گذشته اشتغال جوانان در این حوزه با مشکلاتی روبه رو بوده است اما به کمک وزارت بهداشت و توسعه استارت آپ‌ها و حمایت از مراکز شتاب دهنده‌ها می‌توانیم بازار جدیدی برای اکوسیستم نوآوری ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره تفاهم‌نامه همکاری گفت : امیدوار هستیم که به کمک این تفاهم نامه میزان اشتغال دانشجویان بیشتر شود به درمان افراد کمک کنند.

حوزه دیجیتال و سلامت مشکلات ارزی وجود ندارد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت و در جمع خبرنگاران با اشاره به نیروی انسانی کشور گفت: در حال حاضر نیروی انسانی با پتانسیلی بالا در کشور وجود دارد که می‌تواند به فناوری‌های خوبی دست پیدا کند.

وی درباره فرهنگ نرم در حوزه دانش بنیان اظهار کرد: اکنون کتاب‌هایی در حوزه ایده‌های نو نوشته شده‌اند که در مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها توزیع می‌شوند.

ستاری با اشاره به مفاهیم سخت افزاری در حوزه دانش بنیان گفت: در حال حاضر فعالیت‌های سخت افزاری دنبال می‌شوند و بازار آنها مناسب شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مشکلات ارزی بیان کرد: در هر حوزه‌ای برخی مشکلات ارزی وجود دارد اما حوزه دیجیتال سلامت با این مشکلات مواجه نیست، زیرا نمایندگان آن افرادی هستند که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و با مشکلات آشنا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
برزان
۱۶:۲۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ایدە ام ر با کمترین قیمت میفروشم
آخرین اخبار