در مراسم امضای تفاهم‌نامه شهرداری با معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد؛

ستاری: تاکسی‌های اینترنتی باید از شهرداری مجوز بگیرند/ افشانی: شهرداری نقش حاکمیتی در حوزه حمل و نقل دارد

تاکسی‌های اینترنتی باید از شهرداری مجوز بگیرند / صدور مجوز هنوز به دولت نرفته استستاری گفت: کسب و کارهای فعال در حوزه تاکسی اینترنتی باید از شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا‌ ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این استارت‌ آپ‌ها جزء کسب و کارهای فن‌آورانه هستند و باید مجوزهای‌ لازم را از شهرداری اخذ کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ‌گاه بحث واگذاری تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری مورد بحث نبوده است، گفت: کسب‌ و کارهای‌ نوینی‌ که در حوزه تاکسیرانی‌ کار می‌کنند باید بتوانند موافقت شهرداری را بگیرند و این استارت آپ‌ها با مجوز شهرداری می‌توانند فعالیت خود را ساماندهی کنند.

ستاری درباره چگونگی توسعه فعالیت‌های استارت آپی‌ اظهار کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌ آپ‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای تصمیم‌گیری درباره شرکت‌های دانش بنیان منعطف‌ عمل می‌کنیم.

شهرداری متولی حمل و نقل درون شهری است

همچنین در ادامه این مراسم محمدعلی افشانی شهردار تهران درباره‌ مراکز نوآوری در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری به دنبال تحقق شعار زیست پذیری شهر است و برای افزایش شاخص‌های آن سعی می‌کنیم نقش‌آفرین باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری ساختمان‌ها و مجموعه‌های ناکارآمد را به معاونت علمی واگذار کرده است، گفت: این دو نهاد با همکاری یکدیگر‌ سبب رشد فعالیت‌های استارت‌ آپی‌ خواهند شد.

افشانی درباره‌ درخواست شهرداری مبنی بر واگذاری حوزه حمل و نقل به آنها بیان کرد: بحث واگذاری در هیچ جای شهرداری مطرح نبوده است اما توجه به این نکته ضروری است که متوجه شویم شهرداری متولی حمل و نقل درون شهری است.

وی ادامه داد: تاکسی‌ها باید پروانه خود را از سازمان تاکسیرانی‌ دریافت کنند؛ شهرداری درباره موضوع واگذاری هیچ صحبتی نکرده است و این موضوع هنوز در دولت مطرح نشده است.

شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل نقش حاکمیتی دارد، گفت: هر زمانی که لازم باشد شهرداری وارد عمل می‌شود و اوضاع تاکسیرانی‌ را سر و سامان می‌بخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار