مشاور تولیت آستان قدس رضوی:

رمز ماندگاری نهضت عاشورا، اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بود

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور روحانیون گفت: آنچه که امروز در کربلا و اجتماع عظیم اربعین حسینی شاهدیم همان وعده حضرت زینب سلام الله است که رمز ماندگاری آن در اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بود.

رمز ماندگاری نهضت عاشورا، اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ عباس فرازی نیا مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور روحانیون در همایش استانی منشور عزت در تربت حیدریه اظهار کرد: نهضت عاشورا با دو عنصر قیام و شهادت و همچنین قیام و اسارت توسط حضرت سیدالشهدا (ع)، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جهانی شده و این مکتب سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است.

وی تصریح کرد: عنصر اول این قیام توسط امام حسین (ع) با ایثار و جهاد و شهادت در روز عاشورا و عنصر دوم با پیام رسانی اهل بیت علیه السلام در کوفه و سرزمین شام و مدینه و مصر برای مردم تبیین و تشریح شد.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور روحانیون به رموز ماندگاری این نهضت اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز در کربلا و اجتماع عظیم اربعین حسینی شاهدیم همان وعده حضرت زینب سلام الله در روز یازدهم محرم سال ۶۱ هجری است (که به امام سجاد علیه السلام فرمود: می‌آیند آن‌هایی که باید بیایند و اینجا محل اجتماع شیعیان ما خواهد شد) که رمز ماندگاری آن در اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بود.

فرازی نیا از اهتمام ائمه معصومین علیه السلام و مردم در برپایی روضه‌ها و مجالس ماتم سیدالشهدا را دو عامل دیگر این مانایی یاد کرد و گفت: امروز مردم به تبعیت از امامان خود و اولیای الهی در برپایی مجالس حسینی و فاطمی و نذری دادن برای بقای این نهضت الهی از جان و مال خود می‌گذرند و آن را به نسل‌های بعد از خود نیز منتقل می‌کنند.

وی گفت: با آن همه جنایت در صحرای کربلا امروز عزت و عظمت کاروان اهل بیت علیه السلام تا روز ظهور امام عصر عجل الله جهانی است و گواه آن در لحظه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است که ایشان خود را با نام اینکه من فرزند حسین هستم معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام//آ. ف


همایش استانی منشورعزت در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.