اجرایی شدن یکی دیگر از خواسته‌های صنفی کامیونداران؛

«تن - کیلومتر» مبنای محاسبه کرایه حمل بار شد

شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در نشست اخیر خود تعیین کرایه حمل و نقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس «تن - کیلومتر» را تصویب کرد و به این ترتیب یکی دیگر از خواسته‌های صنفی کامیونداران اجرایی شد.

«تن - کیلومتر» مبنای محاسبه کرایه حمل بار شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، در دویست و نهمین نشست این شورا پیشنهاد تعیین کرایه حمل و نقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن - کیلومتر با ارایه گزارش توجیهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح و با شرط تامین نظرات مراجع رسمی قیمت‌گذاری کالا و خدمات توسط سازمان یادشده، به تصویب رسید.

همچنین در این نشست موضوع تغییر مسیر و شیوه حمل فرآورده‌های نفتی ترانزیتی از کشور مطرح و ضمن رد اعمال محدودیت در فرایند عبوری، مقرر شد موضوع با تهیه برنامه جامع عملیاتی در زمینه افزایش سهم‌پذیری ریل و نیز اقدامات اجرایی به منظور افزایش کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حامل فرآورده‌های نفتی، در کمیسیون فرعی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین گزارش، اکنون نرخ کرایه حمل بار به صورت توافقی است و در ماه‌های اخیر یکی از خواسته‌های صنفی رانندگان و کامیونداران حمل و نقل جاده‌ای تعیین نرخ کرایه حمل بر اساس تن - کیلومتر بود.

از این رو سازمان راهداری با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی و دست اندرکاران این بخش، بررسی موضوع را در دستور کار قرار داده بود.

در ماه‌های اخیر رانندگان حمل ونقل جاده‌ای در اعتراض به افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و کمی نرخ کرایه از بارگیری کالا‌ها خودداری کردند، اما با توجه به برگزاری نشست نمایندگان این تشکل صنفی با وزیر راه و شهرسازی، نرخ کرایه در همه مسیر‌ها از اول تیرماه امسال از ۱۶ تا ۲۶ درصد افزایش یافت.

پیشتر «فرامرز مداح» معاون برنامه ریزی سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برگزاری نشست‌های مستمر با نمایندگان رانندگان حمل و نقل برون شهری خبر داده و تاکید کرده بود تامین خواسته‌های آن‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار