در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

پیگیری مطالبات کامیون داران /تصویب تن‌کیلومتر تا حداکثر یک ماه آینده

معاون سازمان راهداری گفت:تاکنون کار کارشناسی زیادی بر روی تن کیلومتر انجام گرفته و حداکثر تا یک ماه آینده ابلاغ و اجرایی می شود.

توزیع لاستیک به قیمت دولتی /تصویب تن‌کیلومتر تا حداکثر یک ماه آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تحقق مطالبات کامیون داران تصریح کرد: به دلیل اینکه بیش از 90 درصد حمل بار از طریق جاده ها صورت می گیرد سازمان راهداری همواره پیگیر رفع مشکلات رانندگان بوده است و در این راستا از خردادماه امسال بحث رفع مشکل لاستیک را دنبال کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر ماهانه 100 هزار حلقه لاستیک در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد می توانیم اوضاع را مدیریت  کنیم البته در شرایط ایده آل به 5 میلیون حلقه در سال نیاز داریم اما در شرایط  کنونی و با وجود مشکلات می توان با 100 هزار حلقه ، بازار را مدیریت کرد.

امانی اظهار داشت: در چند ماه گذشته  فقط 90 هزار حلقه لاستیک توزیع شد که این میزان محدود سبب شده اکنون 250 هزار حلقه از نیاز بازار عقب باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته چند کا خوب در این حوزه انجام گرفت ؛ دستورالعمل معاون اول مبنی بر کاهش تهرفه واردات لاستیک از 26 درصد به 5 درصد و دستور ویژه برای ترخیص 100 هزار حلقه لاستیک از گمرکات تا 2 هفته آینده  و واگذاری  14 هزار حلقه از لاستیک های قاچاقی که در اختیار اموال تملیکی بوده به سازمان راهداری برای توزیع در بازار ،  از جمله این اقدامات است.

وی افزود:لاستیک هایی که قرار است به کامیون داران توزیع شود به نرخ مصوب سازمان حمایت است و در مرحله نخست به هر کامیون دار یک جفت حلقه ارائه می شود و در مرحله بعدی بر اساس میزان کارکرد کامیون محاسبه و توزیع می شود.

وی در خصوص بحث تن کیلو متر که خواسته مهم کامیون داران است گفت: شفاف سازی پرداخت به رانندگان از جمله موضوعات مهم این حوزه است که تاکنون کار کارشناسی زیادی با حضور اصناف مرتبط بر روی آن انجام گرفته و اکنون به شورای عالی ترابری ارسال شده حداکثر تا یک ماه آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

امانی تصریح کرد: برخورد با رانندگان متخلف و صدور بارنامه به صورت آنلاین از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است

وی تاکید کرد: بحث تن کیلومتر بر اساس شاخص های مختلفی هست و باید کار کارشناسانه روی آن صورت می گرفت و در این طرح کرایه راننده به صورت عادلانه محاسبه شده و  آیتم هایی همچون فصل سفر، وضعیت جاده و نوسان قیمت قطعات لحاظ شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری  در خصوص بیمه تکمیلی کامیون داران گفت: بیمه تمام اعضای خانواده کامیون داران تا پایان سال اجرایی می شود.

بیمه تکمیلی کامیون داران به همه اعضای خانواده تعلق نمی گیرد

 
بر اساس این گزارش رئیس هیئت‌ مدیره کامیون رانندگان حمل‌ و نقل کالای کشور در خصوص مشکلات این بخش گفت:بهای هر حلقه لاستیک با افزایش 400 هزار تومانی اکنون، یک میلیون و 50  هزار تومان است.
 
وی ادامه داد: مشکل لاستیک یکی از 20 خواسته کامیون داران است که از ابتدای تیر امسال مطرح شده است و اگر در ماه 200 هزار حلقه  لاستیک توزیع شود باز هم 100 هزار لاستیک کمبود داریم.
 
ناجی تصریح کرد: علت اصلی اعتراض کامیون داران نسبت به کارشناسی نبودن هزینه نقل و انتقالات در مناطق مختلف کشور بود.
 
وی با اشاره به مشکل بیمه تکمیلی کامیون داران گفت: اکنون تنها کامیون دار و همسر وی تحت پوشش تکمیلی قرار می گیرند ؛حق بیمه توسط شرکت حمل و نقل پرداخت می شود اما ناقص است.
 
رئیس هیئت‌ مدیره کامیون رانندگان حمل‌ و نقل کالا تصریح کرد: اگر این شغل طاقت فرسا جزو مشاغل سخت در نظر گرفته شود رانندگان زودتر بازنشسته می شوند. قرار بود یارانه افزایش قیمت سوخت به بیمه رانندگان تعلق گیرد اما نشد.
 

اقدامات وزارت صمت برای مطالبات کامیون داران

 
بر اساس این گزارش مدیر کل دفتر تنظیم بازار وزارت صنعت در ارتباط تلفنی با  برنامه گفت: تامین لاستیک مورد نیاز داخلی بوسیله 11 شرکت تولید کننده داخلی که علاوه بر تولید لاستیک سواری لاستیک خودروهای سنگین نیز تولید می کنند همچنین 6 شرکت اختصاصی تولید کننده  انجام می شود.
 
 کلامی با اشاره به وجود 412 هزار کامیون کشنده و 51 هزار دستگاه اتوبوس در کشور و نیاز چهار میلیون و 8 دهم حلقه لاستیک مورد نیاز کشور در سال افزود: در 5 ماهه اول امسال (97)حدود 450 هزار حلقه تولید و توزیع شده است و با وجود نیاز 4 حلقه لاستیک برای خودرو سنگین(کامیون و اتوبوس) در سال، حدود 3 و نیم میلیون حلقه لاستیک باید وارد شود و تولید یک و 2 دهم میلیونی تولید داخلی لاستیک نیاز کشور را تامین نمی کند.
 
مدیر کل دفتر تنظیم بازار وزارت صنعت تصریح کرد: 200 میلیون دلار ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی برای تامین 500 هزار حلقه برای مهرماه امسال تدارک دیده شده است.
 
وی  افزود: هر شرکت حمل و نقل می توانند در تامین واردات لاستیک خودرو سنگین شرکت کند. علاوه بر این تمام فهرست ثبت سفارش ها، لاستیک با اولویت از سوی بانک مرکزی تامین ارز و  پرداخت می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار