از پرواز تا افتادن دندان؛ رویاهایی که اطلاعات با ارزشی از زیر و بم زندگیتان می‌دهد

رؤیاها نکات مهمی درباره ترس­‌های پنهانی، آرزوها و نیازهای را در بر می‌گیرد و وضعیت سلامت روان ما را بازگو می­‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رؤیاها ابزار ذهن ناخودآگاه برای برقراری ارتباط با ما هستند. رؤیاها حاوی نکاتی مهم درباره ترس­‌های پنهانی، آرزوها و نیازهای ما هستند؛ رؤیاها وضعیت سلامت روان ما را بازگو می­‌کنند.

دکتر کارل جانسون، کارشناس رؤیا هفت مورد از شایع‌­ترین رؤیاها و معنی آن­ها را به ما می­‌گوید.

افتادن دندان: این رؤیا معمولاً با عدم امنیت، بی­ ثباتی، تغییرات زندگی و از دست دادن چیزهای مهم در ارتباط است؛ این رؤیا به ما می‌­گوید نمی­‌توانیم احساسات خود را پنهان کنیم، هر چند لبخند بزنیم و وانمود کنیم همه چیز رو به راه است.

هفت رؤیای شایع و آنچه ذهن ناخودآگاه می­خواهد به شما بگوید

پس اگر خواب دیدید دندانتان افتاده است باید از خود بپرسید که آیا از انجام کارهای روزمره‌­تان لذت می­‌برید؟ آیا در جایی هستید که می­خواهید باشید؟ اگر چنین نیست وقت آن رسیده که تغییری در زندگی خود ایجاد کنید.


بیشتر بخوانیدپدیده رویا یا خواب دیدن چگونه اتفاق می افتد؟


پرواز: این رؤیا چیزهایی درباره میل قوی یا انرژی خلاقانه شما می­‌گویدريال این رؤیا با حس آزادی و اعتماد به نفس در ارتباط است. باید ببینید در خواب خود چگونه پروازی داشتید؟ آیا پروازی مطبوع و خوشایند را تجربه کردید یا در هوا دست و پا می­زدید؟ اگر بدون توجه به دنیای اطراف مشغول پرواز بودید به شما تبریک می­گوئیم! شما در بهترین وضعیت ممکن قرار دارید. اما اگر در پرواز خود مشکل داشتید باید از خود بپرسید در کدام بخش زندگی شکست خورده‌­ام؟

هفت رؤیای شایع و آنچه ذهن ناخودآگاه می­خواهد به شما بگوید

فرار کردن: یکی از کابوس‌­های شبانه ما این است که فردی نابکار در تعقیب ما است، هیولایی زشت ما را تا یک تونل تاریک تعقیب می‌کن،. یک حیوان وحشی تلاش می‌کند ما را در جنگلی انبوه بکشد و در همین حین پاهای ما در زمین ریشه دوانیده است و ن­توانیم فرار کنیم، برخی مواقع این هیولاها به آرامی ما را تعقیب می­‌کنند و وقتی نزدیک می­‌شوند تبدیل به اشکالی ژله مانند می­‌شوند؛ با وجود حس وحشتناکی که اینگونه رؤیاها ایجاد می­‌کنند، کابوس‌­های شبانه موهبتی هستند که ما را با ترس‌­هایی که در ناخودآگاهمان قرار دارند، روبه­‌رو می‌­کنند.

هفت رؤیای شایع و آنچه ذهن ناخودآگاه می­خواهد به شما بگوید

در مورد رؤیاهایی که برای مدتی نسبتاً طولانی ادامه پیدا می­‌کنند، ما این شانس را داریم تا با هیولا روبه‌­رو شویم و پایانی خوش به کابوس خود بدهیم. پس باید از خودتان بپرسید من از چه چیزی فرار می‌­کنم؟ چه چیزی من را می‌­ترساند؟ چگونه می‌­توانم با ترس خود روبه‌­رو شوم؟

ساختمان­‌ها و خودروها: این گونه رؤیاها تصویری از سلامتی ما ارائه می­‌کنند؛ ساختمان‌­ها و خودروها معمولاً نمادی از بدن ما هستند؛ بنابراین وقتی یک خودروی پر زرق و برق یا یک آسمان خراش شیک و مدرن می­‌بینید، به معنای آن است که وضعیت سلامتی شما در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

در مقابل دیدن خانه­‌های قدیمی و متروک یا خودرویی قراضه به شما درباره وضعیت نامطلوب سلامتی شما هشدار می­‌دهد. آیا تا کنون خواب دیده‌­اید مشغول رانندگی با خودرویی باشید که ترمزهایش مشکل دارند؟ جانسون می­گوید این رؤیا ممکن است بخواهد به شما بگوید که وقت آن رسیده به خود استراحتی بدهید. پس به فکر خود باشید تا رؤیای خانه­ یا ماشینی را ببینید که همیشه می‌خواستید داشته باشید. در این صورت احتمالاً با لبخندی روی لب از خواب بیدار خواهید شد.


بیشتر بخوانیددر زمان دیدن رویا چه اتفاقاتی در مغزمان رخ می‌دهد؟


خیانت شریک زندگی: دیدن این رؤیا لزوماً به این معنی نیست که شریک شما فردی غیرقابل اعتماد است. دیدن چنین رؤیایی می‌­تواند به این معنی باشد که در حال فریب خود هستید. از خود بپرسید چرا احساس حماقت و فریب خوردگی می‌کنید؟ اگر فکر می­کنید رؤیای شما به شریک زندگیتان ربط دارد از خود بپرسید که آیا هر دوی شما خوشحال هستید یا نیاز به ایجاد تغییر در روابط خود دارید؟ سعی کنید در رؤیاهای خود با شریک خیانتکارتان صحبت کنید و دلیل این رفتار او را از او بپرسید. چنین رؤیایی می­تواند خیلی چیزها را برای شما روشن کند.

عنکبوت­ها و دیگر حشرات: دیدن حشرات ریز در رؤیاها بسیار معمول است و معنی چنین رؤیاهایی نیز اغلب خیلی شخصی است؛کسانی که چنین رؤیاهایی را تجربه می­‌کنند باید از خود بپرسند چه چیزی اذیتشان می­‌کند؟ چنین افرادی باید تلاش کنند احساسات خود را بازگو کنند.

باید دید که تار عنکبوتی که در خواب دیده­‌اید به زیبایی بافته شده یا تاری وحشتناک است که برای آزار شما بافته شده است؟ اگر گیج شده‌­اید سعی کنید تصاویری را که در رؤیای خود دیده­‌اید، به یاد آورید؛ با صدای بلند چیزهایی را که دیده‌­اید برای خودتان تعریف کنید، اگر مثلاً گفتید این یک حشره موذی است و نم‌ی­خواهم به آن نزدیک شوم، باید ببینید که چه چیزی شما را آزار می‌دهد. این حشره موذی ممکن است همکاری بداخلاق یا همسایه‌ه­ای سختگیر باشد.


بیشتر بخوانید: تکنیک‌هایی فوق العاده برای رویابینی


امواج: اقیانوس معمولاً تداعی‌گر فرایندهای ذهن ناخودآگاه شما است؛ دکتر جانسون می­‌گوید وقتی در رؤیاهایش شاهد امواج اقیانوس است، می‌فهمد که قرار است تغییری در زندگیش روی دهد.

هفت رؤیای شایع و آنچه ذهن ناخودآگاه می­خواهد به شما بگوید

وقتی در رؤیاهایتان امواج بزرگ و سهمگین اقیانوس را می­‌بینید از خود بپرسید که آیا این رؤیا شما را ترسانده است یا هیجان زده کرده است، آیا هنگام نزدیک شدن امواج سهمگین روی ساحل ایستاده بودید یا از جایی امن نظاره گر امواج بودید؟ آیا با ترس در حال فرار از امواج بودید یا از تابش خورشید روی لبه‌های مواج لذت می‌­بردید؟ درباره تأثیر امواج روی خواب مجله زن روز پیشنهاد می‌کند صدای امواج را ضبط کنید و پیش از خواب گوش دهید تا صبح روز بعد با حال خوب از رختخواب خارج شوید.

رؤیاها تصاویری از زندگی واقعی را به ما نشان می­‌دهند که نمی­توانیم آن­ها را در هنگام بیداری ببینیم. به همین دلیل است که با استفاده از رؤیاها می­توانیم اطلاعات ارزشمندی درباره خودمان به دست آوریم و متوجه شویم چه چیزهایی ما را شاد می­‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار