سفیر روسیه: هر نوع ائتلافی علیه محور مقاومت محکوم به شکست است

سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد هر نوع ائتلافی علیه محور مقاومت در منطقه، محکوم به شکست است.

سفیر روسیه: هر نوع ائتلافی علیه محور مقاومت محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر روسیه در بیروت با رد کردن اتهامات درباره حمایت ایران از تروریسم در منطقه تاکید کرد هر نوع ائتلافی علیه محور مقاومت در منطقه، محکوم به شکست است.

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، الکساندر زاسپکین در مصاحبه با این شبکه گفت: اجرای کامل توافقنامه مربوط به تحویل سلاح گروه‌های مسلح در ادلب، مهمتر از ارزیابی دقیق زمان اجرای این توافقنامه است. با رئیس جمهور، بشار اسد موافق هستم که توافقنامه ادلب یک توافقنامه موقت است و باید در آینده گام‌های اضافی برداشته شود. هدف ما همچنان حاکمیت کامل سوریه بر سراسر این کشور است. این مسئله مستلزم عقب نشینی همه نیرو‌هایی است که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند. این مسئله به معنای (لزوم خروج) ترکیه ای‌ها و آمریکاییهاست. موضع دولت سوریه برای مرحله آینده اساسی خواهد بود.

زاسپکین در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌ها برای تشکیل ناتوی عربی و موضع مسکو در برابر آن افزود: شکل نهایی این ائتلاف مشخص نیست. هر نوع ائتلافی علیه محور مقاومت، هیچ آینده‌ای نخواهد داشت. ابتدا گفته شد که تروریسم اولویت چنین ائتلافی است، اما پس از آن به تدریج، ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی کردند. ما چنین چیزی را به طور کامل رد می‌کنیم و ما معتقدیم این طرف (ایرانیها) با تروریسم مبارزه می‌کنند و ما بر این اساس با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی نتایج اجلاس آینده سران روسیه و آمریکا هنوز زود است. از اواخر دوره باراک اوباما، فضای منفی در روابط روسیه و آمریکا ایجاد شد، هر چند که تلاش‌هایی برای حل و فصل آن صورت می‌گیرد. در سایه این فضای منفی، دستیابی به توافقی بین روسیه و آمریکا پیشرفت محسوب خواهد شد، اما ادامه اوضاع در داخل آمریکا تضمین شده نیست. در داخل آمریکا شاهد مخالفت با گفتگو با روسیه هستیم و از سخنان ترامپ در این باره برای اعمال فشار علیه او استفاده می‌شود. گفتگو با دولت آمریکا ضروری است، اما آغاز آن به میزان جدیت دولت آمریکا برای گفتگو بستگی دارد. اتهامات علیه روسیه درباره حملات سایبری و ماجرای سرگئی اسکریپال در انگلیس ساختگی و جعلی است.

این مقام روس گفت: پدافند هوایی سوریه در برابر هر نوع تجاوزی، تقویت شد و تصمیم گیری درباره پاسخ دادن به هر نوع تجاوزی در اختیار خود سوریهاست. ما به دنبال حفظ ثبات در خاورمیانه هستیم. روسیه از آنچه درباره معامله قرن خوانده می‌شود، اطلاعی ندارد. آنچه که از معامله قرن منتشر شده است، قابل قبول نیست، زیرا با حقوق ملت فلسطین درباره بازگشت آوارگان و آزادی سرزمین شان تناقض دارد. شرایط فعلی برای پیشرفت در روند صلح خاورمیانه مناسب نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار