رئیس شورای شهر تهران:

نباید در مسائل پدافند غیرعامل با سیاسی‌کاری برخورد کرد

هاشمی‌رفسنجانی رعایت اصول پدافند غیرعامل در مدیریت کلان کشور را یک اصل مهم و اساسی دانست.

هاشمیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در اولین همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی شهر و مدیران پدافند غیر عامل شهرهای بزرگ کشور که صبح امروز در سالن همایش شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد گفت: حفاظت از جمعیت و زیرساخت ها مهم ترین اصول پدافند غیر عامل هستند و تلاش همه ما باید به شکلی باشد که در شرایط سخت و بحرانی کمترین آسیب به مردم برسد این موضوع با جدیت از سوی مقام معظم رهبری دنبال می شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهری کشور در سالهای اخیر افزود: ۷۰ درصد کل کشور در شهرها ساکن اند و ۷۰ درصد جمعیت شهری نیز در کلانشهرها و حاشیه شهرها زندگی میکنند و به معنای این است که حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران در کلان شهر ها زندگی می کنند، پس ضروریست تمامی الزامات قانونی در کلان شهر ها به کار گرفته شود و همه موظف به اجرای دستورالعمل ها باشند .

هاشمی ادامه داد: متاسفانه الزامات اعلام می شود اما اجباری برای اجرای آنها وجود ندارد و در دلیل آن تحمل هزینه اضافی به پروژه ها و طرح هاست. باید راه حلی برای آن پیش بینی شود.

وی در ادامه به تجارب خود در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره و گفت: حمل و نقل ریلی و انبوه بر در شهرها با توجه به جمعیت و تعداد سفرهایی که انجام میشود بسیار مهم است تا بتوان حمل نقل عمومی را سامان بخشید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم از تجهیزات و زیرساخت های حمل ونقل عمومی شهری حفاظت کنیم باید آنها را در زیر سطح زمین بسازیم اما متاسفانه در برخی شهرها مانند کرمانشاه و قم بدون در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل سازه های حمل و نقل عمومی بر روی زمین ساخته شده است.

وی رعایت اصول پدافند غیر عامل را یک امر مهم و اساسی دانست و گفت: نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد. پیش از ساخت و بهره برداری از پروژه های شهری باید الزامات پدافند غیرعامل در آنها مدنظر گرفته شود.

هاشمی با اشاره به تلاش های سردار جلالی برای اجرای اصول پدافند غیر عامل در مترو تهران گفت: در زمان مدیریت من در متروی تهران اجرای اصول پدافند غیر عامل در دستور کار قرار گرفت، اما بعد از ان رها شد. مترو یک سازه بسیار گران قیمت و هزینه بر است پس باید در زمان اجرای طرح اصول پدافند غیر عامل در آنها لحاظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار