افزایش 100 درصدی تولید محصول در روستاهای ماهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بندرماهشهر از افزایش 100 درصدی تولید محصولات کشاورزی در 7 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حمیدرضا رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی بندرماهشهر با اشاره به اجرای طرح های آبیاری و لایروبی زهکش ها در اراضی کشاورزی این شهرستان بیان داشت: با اجرای این طرح ها تولید محصولات کشاورزی در 7 روستای بخش مرکزی افزایش 100 درصدی نشان می دهد.

وی علت افزایش تولیدات کشاورزی را لایروبی 40 هکتار زهکش در 4 روستای بخش مرکزی شهرستان بندرماهشهر و در سطح 3 هزار هکتار در 3 روستای دیگر عنوان کرد.

رشیدی با بیان اینکه تلاش می شود تا طرح لایروبی زهکش ها و نهرها در کل روستاهای شهرستان بندر ماهشهر اجرا شود اذعان داشت: طرح لایروبی زهکش های کشاورزی در قالب یک طرح 4 ساله تولید زراعی کشاورزی در برخی روستاهای شهرستان بندرماهشهر به طول 40 کیلومتر اجرا گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرماهشهر روستاهای آلبوعلایج، روفه، هدامه و بنیوار را مشمولان طرح لایروبی زهکش ها و انهار عنوان و تصریح کرد: و برای اجرای این طرح در این روستاها 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: عملیات آبیاری و زهکشی علاوه بر روستاهای ذکر شده در روستاهای گمبزون، حدید و بستین از سوی موسسه جهاد نصر در سطح 3 هزار هکتار اجرا شده که نیاز است این عملیات در سایر روستاها نیز با تامین اعتبار اجرا شود.

سید حمیدرضا رشیدی اظهار کرد: اجرای طرح زهکشی و آبیاری مزارع کشاورزی رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی و اشتغال را در روستاهای شهرستان بندر ماهشهر به دنبال دارد و سبب بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی به میزان قابل توجهی شده است.

انتهای پیام/گ

رشد برداشت محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار