معاون آموزش ابتدایی همدان خبر داد؛

اجرا طرح بوم در مدارس ابتدایی همدان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان از اجرای «طرح بوم» در مدارس ابتدایی استان همدان خبر داد.

اجرا طرح بوم در مدارس ابتدایی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یاسر نانکلی معاون آموزش ابتدایی همدان گفت: اجرای طرح بوم در مدارس بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت‌محور و گستره فعالیت‌های پرورشی در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «بوم» در مدارس به منظور بالا رفتن خلاقیت در بین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده تا به نوعی مهارت دانش‌آموزان را افزایش دهد، اظهار کرد: عمل کردن به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی همدان افزود: اجرای طرح بوم در مدارس بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت‌محور و بسط گستره فعالیت‌های پرورشی در سطح مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.

نانکلی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ برنامه‌ریزی و استمرار نظام‌مند فرایندها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی توسط کارشناسان آموزش و پرورش بسیار مهم است، گفت: در اجرای طرح بوم با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه، مجوز برنامه‌ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش را با رعایت چارچوب‌های مقرر به مدرسه واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی و همسویی برنامه‌های آموزش و پرورش با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از اقدامات اصلی کارشناسان حوزه ابتدایی باشد، خاطرنشان کرد: 157 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی همدان با اشاره به اینکه 265 هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند، بیان کرد: بالغ بر 22 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید.

انتهای پیام/د.ا

طرح بوم در مدارس ابتدایی همدان اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.