درستی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: به دلیل آنکه شتاب خرید در بازار وجود ندارد، قیمت گوشی تلفن همراه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت گوشی تلفن همراه در بازار اظهار کرد:  به دلیل آنکه شتاب خرید در بازار وجود ندارد، قیمت گوشی تلفن همراه  بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به نوسان نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت گوشی‌های همراه، افزود: زمانی که قیمت دلار به صورت جهشی بالا می‌رود به طور طبیعی قیمت گوشی همراه برهمان مبنا بالا می‌رود و این روند هنگام افت قیمت دلار نیز بر قیمت گوشی‌های همراه تأثیر می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: واردات گوشی تلفن همراه افزایش یافت 


 درستی، تأکید کرد: اگر واردکننده ارز را بر مبنای ۸۲۰۰ تومان خریداری و بتواند شرایط بازار را برای فروشنده تأمین کند، در این صورت می‌توان  کاهش قیمت ۴۰ تا ۴۵ درصد در بازار  را انتظار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در ادامه تصریح کرد: در صورت قیمت گذاری حدود ۶۰۰ هزار گوشی متوقف در گمرک کمبود و گرانی گوشی‌های همراه در بازار جبران می‌شود.

درستی در پایان گفت: با اجرای طرح رجیستری، هر گوشی با یک سیم کارت مشخص در شبکه به ثبت رسیده است و در صورتی که سیم کارت دیگری داخل گوشی گذاشته شود، نیازمند طی فرآیند انتقال مالکیت است که باید از سوی مالک اولیه گوشی انجام شود، به همین دلیل گوشی سرقت شده به کار سارقان نمی‌آید و از این جهت این طرح، تا حدودی جلوی سرقت گوشی‌های موبایل را سد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
کو والا ما هنوز ندیدیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
هزار تومنی ارزون نشده!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
عالیه بعد از 300 درصد افزایش این خبر خوبی بود.
Netherlands
unknown
۲۲:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام
باصلوات بر محمد و آل محمد و ضمن عرض خسته نباشید خدمت مسئولین محترم کشور خواستم خدمتتان عرض کنم که کمرمان زیر بار گرانی خورد شد ...
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
باور نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خیلی هنر کردید گوشی 500 هزار کردید 2000000 اومدید ابرو درست کنید زدید چشمشان را کور کردید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
ما جیزی حسن نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
هرچی میکشیم از همین طرح رجیستری هست اولش میگفتن ربطی به قیمت نداره و باعث میشه شرکتهای تولید کننده خدمات پس از فروش داشته باشن که کاملا برعکسش اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
با این تبلیغات قیمتا پایین نمیاد
دولت باید اقدام کاربردی بکنه
آخرین اخبار