قسمت سوم

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

شناخت میانبرهای صفحه کلید و آشنایی با کاربرد آن‌ها در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث افزایش سرعت عمل کاربر در هنگام انجام عملیات‌های رایانه‌ای شود.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با هر بار برداشتن دست از روی صفحه کلید هنگام کار با رایانه ثانیه‌های ارزشمندی را از دست می‌دهید. اگر می‌خواهید به بهترین سرعت عمل در حین کار با رایانه برسید، بهتر است از میانبرهای کیبورد استفاده کنید.

سریع‌ترین ماوس‌ها نیز ممکن است زمانی را هرچند بسیار کوتاه در حین انجام یک فرآیند رایانه‌ای هدر دهد. از آنجایی که تقریبا تمامی عملکردهای ماوس را می‌توان با کلیدهای صفحه کلید انجام داد بنابراین حتی زمانی که ماوس سیستم شما خراب باشد هم نیاز ضروری به آن نخواهید داشت. برای انجام هر فرآیند رایانه‌ای از قبیل تایپ کردن، گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی، انتقال اطلاعات و ... کاربران می‌توانند از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنند.

جالب است بدانید بسیاری از کاربران رایانه تنها با تعداد کمی از میانبرهای صفحه کلید آشنا هستند به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را با بهترین میانبرهای کیبورد آشنا کنیم. با دقت به مطالب زیر توجه کنید تا از این پس بتوانید سرعت خود را هنگام کار با رایانه افزایش دهید و از حرکت اضافی دست برای جابه‌جایی بین ماوس و صفحه کلید جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید/قسمت دوم


Shift+Space

معمولا کاربران رایانه در هنگام ویرایش صفحه‌ای گسترده در اکسل، Google Docs ویا هر مجموعه‌ای دیگر برای هایلات کردن محتویات صفحه از حرکت ماوس(درگ کردن) استفاده می‌کنند. با فشار دادن کلید میانبر Shift+Space کاربر می‌تواند یک ردیف کامل را در هر برنامه‌ای هایلایت کند. با این میانبر پس از انتخاب هر ردیف می‌توان با فشردن - + Ctrl سطر مورد نظر را حذف کرد و یا با استفاده از میانبر Ctrl+Shift به همراه کلید‌های جهت‌دار بالا و پایین ردیف‌های بالایی و پایینی ردیف مورد نظر را هایلایت کرد.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

CTRL+D

اگر دوست داشتید آنچه را که در سه مرورگر گوگل کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر مشغول خواندنش هستید نشانه‌گذاری و ذخیره کنید، لازم نیست بر روی آیکون ستاره کلیک کنید تا صفحه مورد نظرتان به قسمت مورد علاقه‌ها منتقل شود. میانبر CTRL+D این فرآیند را به آسانی برای شما انجام می‌دهد.پس از استفاده از این میانبر پنجره‌ای باز می‌شود که به کاربران امکان نشانه‌گذاری صفحه فعلی ، ویرایش نام و حتی انتخاب پوشه ذخیره‌سازی را می‌دهد.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

CTRL+Shift+O/B

زمانی که شما سایت‌های مورد علاقه‌تان را در مرورگر کروم نشانه‌گذاری کرده‌اید پیدا کردن این صفحات در میان مورد علاقه‌ها به آسانی که به نظر می‌رسد نیست. پس از فشردن CTRL+Shift+O لیستی کامل از صفحات نشانه‌گذاری شده را داخل مرورگر کروم در یک صفحه کامل به نمایش در می‌آید. میانبر CTRL+Shift+B نیز فهرستی کامل از تمام علاقه‌مندی‌ها را در یک سایت مرورگر نشان می‌دهد.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

CTRL+Enter/ALT+S

اگر می‌خواهید ایمیلی را به سرعت برق‌آسا بفرستید دیگر نیازی نیست که نشانه‌گر ماوس را بر روی گزینه send برده و روی آن کلیک کنید. کافی است پس از تایپ پیام خود بدون کوچکترین اتلاف وقت از میانبرهای ALT+S در Outlook یا دیگر برنامه‌های دسکتاپ و CTRL + ENTER در جیمیل برای ارسال پیام خود استفاده کنید.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

CTRL+R

برای پاسخ دادن (Reply) به یک ایمیل نیازی به کلیک کردن برای روی گزینه Reply نمی‌باشد. میانبر CTRL+R در برنامه‌هایی مانند Outlook شما را به بخش پاسخ‌دهی می‌رساند.در سرویس‌های اینترنتی فرستادن پاسخ‌ پیام‌های الکترونیکی تنها با فشار دادن کلید R انجام می‌شود. البته با این شرط که قبلا استفاده از کلیدهای میانبر را در بخش تنظیمات فعال کرده باشید.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

F2

دلایل بسیاری برای نام‌گذاری فایل‌های مختلف به وسیله‌ی کاربران وجود دارد. شاید در پوشه‌ای که محتوی فایل‌های عکس است، یک فایل ناشناخته Jan-0511.jpg وجود داشته باشد. سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای تغییر نام و یا نام‌گذاری یک فایل انتخاب آن در Windows Explorer و فشار دادن کلید F2 است.

شما حتی می‌توانید با روشی آسان به طور هم‌زمان چندین فایل را تغییر نام دهید. برای این کار کافی است ابتدا با استفاده از Shift+Click تمام فایل‌های مورد نظر را هایلایت کنید و سپس کلید F2 را فشار دهید. در آخر پس از تایپ نام جدید کلید Enter را بزنید. در این حالت تمام فایل‌ها با یک نام یکسان و یک شماره در کنار اسم آن‌ها مشخص می‌شوند.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/

برچسب ها: بهترین ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار