قسمت دوم

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

استفاده از کلیدهای میانبر در حین کار با رایانه می‌تواند سرعت عمل کاربران را افزایش دهد و باعث تسریع در عملیات‌های رایانه‌ای شود.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با هر بار برداشتن دست از روی صفحه کلید هنگام کار با رایانه ثانیه‌های ارزشمندی را از دست می‌دهید. اگر می‌خواهید به بهترین سرعت عمل در حین کار با رایانه برسید، بهتر است از میانبرهای کیبورد استفاده کنید.

سریع‌ترین ماوس‌ها نیز ممکن است زمانی را هرچند بسیار کوتاه در حین انجام یک فرآیند رایانه‌ای هدر دهد. از آنجایی که تقریبا تمامی عملکردهای ماوس را می‌توان با کلیدهای صفحه کلید انجام داد بنابراین حتی زمانی که ماوس سیستم شما خراب باشد هم نیاز ضروری به آن نخواهید داشت. برای انجام هر فرآیند رایانه‌ای از قبیل تایپ کردن، گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی، انتقال اطلاعات و ... کاربران می‌توانند از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنند.

جالب است بدانید بسیاری از کاربران رایانه تنها با تعداد کمی از میانبرهای صفحه کلید آشنا هستند به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را با بهترین میانبرهای کیبورد آشنا کنیم. با دقت به مطالب زیر توجه کنید تا از این پس بتوانید سرعت خود را هنگام کار با رایانه افزایش دهید و از حرکت اضافی دست برای جابه‌جایی بین ماوس و صفحه کلید جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید /قسمت اول


CTRL+Shift+V

هر از گاهی اتفاق می‌افتد که کاربر می‌خواهد یک ایمیل را تنظیم و یا یک متن را در هنگام استفاده از مرورگر ویرایش کند و در حین ویرایش باید متن جدیدی را از Word کپی و به متن آنلاین اضافه کنید. تا این قسمت کاربر تنها با کپی کردن متن و سپس Paste کردن آن مشکلی ندارد ولی اکثر اوقات متن Paste شده با فونتی درهم ریخته و نامفهوم نمایش داده می‌شود. برای حل این مشکل یک راه‌حل ساده در مرورگرهای Firefox , Chrome وجود دارد. با فشار دادن کلیدهای CTRL+Shift+V محتوای کپی شده به حالت متن ساده در مرورگر Paste می‌شود.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

ALT+F4

اکثر کاربران رایانه برای بستن و خارج شدن از برنامه‌های رایانه‌ای اشاره‌گر ماوس را حرکت داده و به سمت گوشه سمت راست بالای صفحه هدایت می‌کنند تا روی گزینه X کلیک کنند. اما توجه داشته باشید این فرآیند بسیار زمان‌بر است به ویژه هنگامی که بخواهید چندین برنامه را به طور هم‌زمان ببندید.

با استفاده از میانبر ALT+F4 می‌توانید در یک زمان تمام برنامه‌های باز را در ویندوزهای 7,8,10 ببندید. هم‌چنین میانبر CTRL+W همه تب‌های مربوط به یک برنامه را می‌بندد. به عنوان مثال اگر در زمان استفاده از یک مرورگر چندین تب را باز کرده‌اید با استفاده از CTRL+W به جای بسته شدن کل مرورگر تنها تب جاری بسته می‌شود.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

Shift +F7

مطمئنا در هر با نوشتن یک مقاله(زبان انگلیسی) به دنبال استفاده از واژه‌های هم‌معنا به جای واژه‌های تکراری هستید. به عبارت دیگر اگر به دنبال حفظ طراوت و تازگی متن خود می‌باشید. اگر متن مورد نظر خود را در مایکروسافت Word نوشته‌اید برای یافتن واژه‌های مترادف نیازی به مراجعه به لغت‌نامه یا جستجوی آنلاین ندارید.

کافی است کلمه مورد نظر را هایلایت و سپس میانبر Shift +F7 را فشار دهید. پس از فشردن این دو کلید نرم‌افزار Word یک لیست جامع از واژگان مشابه و مزتبط را در قالب پنلی در سمت راست صفحه نمایش می‌دهد که کاربران به سادگی می‌توانند  وا‌ژگان مترادف را مشاهده و انتخاب کنند.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

CTRL+Shift+T

گاهی در هنگام کار با رایانه ناگهان خود را با تعداد زیادی تب باز در مرورگر مواجه می‌بینید و با میانبر CTRL+W شروع به بستن تک‌تک آ‌ن‌ها می‌کنید. ولی پس از بستن چندین تب ناگهان متوجه می‌شوید که یکی از آن‌ها جیمیل مهمی بوده است که برای تکمیل گزارش خود به آن نیاز ضروری دارید.

در این حالت کافی است از میانبر CTRL+Shift+T برای بازیابی تب‌های بسته شده در هر مرورگر استفاده کنید.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

Windows+L

اگر قصد دور شدن از رایانه خود را در منزل یا محل کارتان دارید و نیازی به قفل کردن صفحه خود نمی‌بینید کافی است از میانبر Windows+L استفاده کنید و دیگر نیازی به کلیک‌های بیشتر ندارید. در صورت نصب بودن Windows Hello facial recognition و یا fingerprint login در رایانه‌تان دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور هم نخواهید داشت.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

Windows+M

هرچه قدر هم ویندوزهای پیشرفته تولید شود که حاوی میلیون‌ها پوشه در کتابخانه خود باشند به هرحال بسیاری از کاربران بعضی از اطلاعات را بر روی دسکتاپ ذخیره می‌کنند. ولی یافتن پوشه‌ای خاص زمانی که چندین پنجره به طور هم‌زمان باز باشد ممکن است کاری سخت و غیر ممکن باشد.

برای بستن هم‌زمان تمام پنجره‌ها و مشاهده دسکتاپ کافی است از میانبر Windows+M استفاده کنید تا به راحتی پوشه مورد نظر را در دسکتاپ بیابید.

آشنایی با بهترین میانبر‌های صفحه کلید ////

گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مسائل ابتدایی کار با ویندوز بود لطفا چیزهای مفیدتر در سایت قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
عالی بود ممنون. البته سه موردش و بلد بودم ولی بقیش و واقعا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تشکر آموزنده بود. خواهشا برای طرفداران همیشگیتون از این مدل آموزش های کاربردی و ساده که مربوط به کار با کامیوتر و موبایل می شوند بیشتر بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
عالی بود مرسی
آخرین اخبار