پیشگامی قوه قضائیه در ارائه خدمات الکترونیک قضایی

حجه الاسلام والمسلمین مظفری بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در جهت ارائه خدمات به مردم و پیشگامی قوه قضائیه در ارائه خدمات الکترونیک تأکید کرد.

پیشگامی قوه قضائیه در ارائه خدمات الکترونیک قضایی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط قوه قضائیه در سال‌های اخیر تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی تسریع در روند رسیدگی به امور مراجعان است که در این زمینه با محوریت معاونت آمار و فناوری اطلاعات گام‌های مؤثر و خوبی برداشته شده است.

وی افزود: وجود تعامل مطلوب حول محور قانون، مقررات و نظامات موجود بین دستگاه قضایی و دفاتر خدمات الکترویک ضروری و در بسیاری از امور راهگشاست.

حجه الاسلام والمسلمین مظفری استاندارد سازی عناوین حقوقی و عناوین مجرمانه را از ضروریات موجود دانست و افزود: این امر در زمینه کنترل ورودی‌ها و ساماندهی ارجاعات بسیار مؤثر خواهد بود و منجر به ایجاد یک وحدت رویه مناسب در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری خراسان رضوی در زمینه اجرای سیاست‌های قوه قضائیه گفت: با کار جهادی و تلاش مضاعف در سال‌های اخیر به ویژه در زمینه توسعه خدمات الکترونیک قضایی کار‌های خوبی به انجام رسیده و دادگستری خراسان رضوی از استان‌های پیشگام بوده است.

رییس کل دادگستری استان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان شد و افزود: به عنوان نمونه عمل به قانون ثبت از جمله در زمینه لزوم تنظیم تمامی معاملات و مراودات از طریق اسناد رسمی می‌تواند مشکل گشا بوده و موجب تضمین حقوق شهروندی و کاهش وقوع تخلفات و جرایم شود.
 
 

انتهای پیام//ف. ن.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای خدمت رسانی به شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.