معاون رئيس قوه قضاييه:

فرایند‌های خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال محقق می شود

معاون رئيس قوه قضاييه گفت:بسیاری از فرایند‌های خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال محقق خواهد شد و به سمت دادرسی بدون کاغذ پیش خواهیم رفت.

فرایند‌های خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال محقق  می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون رئيس قوه قضاييه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سومین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور در مشهد گفت: اگر چه در هفته اخیر بیش از ۸۹ خدمت برای ارایه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رونمایی شد، ولی این خدمات دایم در حال تکمیل است و تقریبا هر هفته چند خدمت به این سامانه اضافه می‌شود.  

وی درباره تعداد خدمات باقیمانده که قرار است به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده شود،  افزود: این خدمات بستگی به نوع نگاه ما به خدمات الکترونیک قضایی دارد و اگر بتوانیم خدمات الکترونیک قضایی را به اصل رسیدگی توسعه دهیم تعداد خدمات باقیمانده، بسیار خواهد بود،
 
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت:  اگر خدمات الکترونیک قضایی محدود به کار‌های دفتری باشد، می‌توانیم بگوییم بسیاری از فرایند‌ها طی شده و تا پایان سال به سمت دادرسی بدون کاغذ پیش خواهیم رفت.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری درباره خدمات قضایی الکترونیک رونمایی شده اخیر گفت: بسیاری از خدماتی که تاکنون برای مردم به صورت الکترونیکی ارایه شده در حوزه‌های حقوقی است.
 
وی افزود: در زمینه امور کیفری فقط دادخواست چک به صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده بود و خدمات جدید الکترونیک بیشتر به حوزه دادسرا مربوط می‌شود.  

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ۸۹ خدمت الکترونیک فقط در زمینه شکواییه ایجاد شده و سایر خدمات شامل ثبت دعوای اعتراضی به شورای حل اختلاف، اعتراض به قرار دادسرا و صدور گواهی عدم سوءپیشینه، دعاوی اعتراضی، تمدید پروانه وکلا و لایحه است.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری گفت: بسیاری از این خدمات مانند ثبت شکواییه، امور مربوط به شورا‌های حل اختلاف و ثبت لایحه بعد از مطالعات فراوان و هماهنگی با نیروی انتظامی و دادسرا‌ها صورت گرفت و مردم می‌توانند به جای مراجعه به دادسرا و نیروی انتظامی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و ارایه این خدمات باعث کاهش فشاری می‌شود که در دفاتر دادسرا‌ها و نیروی انتظامی وجود داشت.  

وی  افزود: تمام این خدمات به زودی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه خواهد شد و از هفته پایان مهر خدمات قضایی فقط در این دفاتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری سومین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.