بازدیدگردشگران استرالیایی از مزارع زعفران و ابنیه تاریخی تربت حیدریه

یک زوج استرالیایی با هدف دیدن مزارع زعفران، صنایع دستی و آثار و بناهای تاریخی تربت حیدریه به این شهر سفر کردند.

بازدیدگردشگران استرالیایی از مزارع زعفران و ابنیه تاریخی تربت حیدریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ کارلن مالت در خصوص انگیزه سفرش به تربت حیدریه گفت: پیشتر از طریق فیلم مستندی با زعفران از تلویزیون محلی استرالیا با این محصول آشنا شده بودم، اما تمایل داشتم بیشتر در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم.

وی افزود: از آنجا که مهندس سازه هستم با معماری ایرانی نیز آشنایی داشتم و می‌خواستم با سبک معماری سنتی تربت حیدریه آشنا شوم و اینک دریافتم مردم تربت حیدریه در قدیم از مواد طبیعی و مرغوب به خوبی برای ساخت بنا‌های خود استفاده می‌کردند.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در حاشیه این بازدید گفت: ۱۴ تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت حیدریه در قالب گردشگری زعفران در ماه‌های مهر و آبان به این شهرستان سفر می کنند.
 
وی افزود:  این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و آشنایی با مراحل جمع آوری و پاک کردن گلها، از بزرگترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران و مراحل فرآوری زعفران با انواع دمنوش‌های زعفرانی نیز در تربت حیدریه آشنا می‌شوند.
 
انتهای پیام//ا.س

سفر گردشگران به تربت حیدریه برای بازدید از مزارع زعفران

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.