معاون اقتصادی شهردار منطقه ثامن;

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های اطراف حرم

نجار معاون اقتصادی شهردار منطقه ثامن گفت: تا کنون درصد پیشرفت ما در پروژه ٥٠درصد بوده است و حدود ١٢٦پروژه در حال اجرا است و یا تمام شده است.

 مرتضی جعفرزاده  نجار معاون اقتصادی شهردار منطقه ثامن در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛گفت:خیابان شارستان در قطاع ٣ و ٤ تکمیل شده است و در قطاع یک بخشی از ان انجام شده است خیابان‌هایی مثل امیرالمومنین و شهدای حج نیز کامل شده است و همچنین از خیابان ایت الله طبسی که به حرم متصل می‌شود، دید بسیار خوبی به حرم برای عابرین ایجاد کرده ایم.

جعفرزاده نجار گفت: در اجرای این پروژه‌ها نیز به مشکلاتی برخوردیم، چون خرید املاک اطراف حرم که ساکنین اش از فروش خودداری می‌کردند و همچنین مسائل اجرایی اوقاف زیرا اوقافی یا ورثه‌ای بودند و همچنین بحث میراث فرهنگی بودن مکان‌ها از جمله مشکلاتی بوده که با ان‌ها برخورد داشتیم.

وی بیا کرد:از نظر بحث مالی نیز دولت باید ما را تامین می‌کرد که تا کنون خیلی حمایت نکرده ولی خودمان با پروانه‌هایی که صادر می‌کنیم به اضافه اوراق مشارکت‌هایی که به فروش رساندیم بحث مالی را پوشش دادیم البته سرمایه گذاران بخش خصوصی که در پروژه‌های غیر انتفاهی بیشتر سرمایه گذاری کردند نیز در تامین بحث مالی موثر بودند.

وی در ادامه گقت: ما تلاش خواهیم کرد که از طریق دفاتر تسهیلگری به سمتی برویم که ساکنین ماندگار شوند و کسانی که رفتند را برگردانیم و سکونت را توسعه بدهیم و با همکاری مردم و مالکین و امتیازاتی که شهرداری باید بدهد تا خود مالکین نوسازی و بهسازی کنند مشارکت مردم را در طرح‌ها افزایش دهیم و شرایطی فراهم کنیم که باز افرینی شهری داشته باشیم.

مهدی زمانی خلیل اباد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن در رابطه با اقداماتی که انجام شده است گفت: افزایش فضا‌های سبز از ۲ هکتار به ۸ هکتار، افتتاح خیابان‌های شارستان در قطعه ۴ و خیابان‌های شهید حججی و شهدای حج و میدان امیرالمومنین و خیابان ایت الله طبسی از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام داده ایم، همچنین خانه‌های تاریخی و باستانی زیادی نیز در معرض عموم قرار دادیم همچون خانه داروغه که سال گذشته ۱۰ هزار نفر از ان بازدید کرده اند.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

پروژه های اطراف حرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.