احداث بالغ بر یک هزار کیلومتر بزرگراه در خوزستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راه های ایران از احداث بالغ بر یک هزار کیلومتر بزرگراه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راه های ایران پنجشنبه در حاشیه افتتاح پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه در شوش با بیان اینکه هم اکنون احداث یک هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در خوزستان در فرآیند اجرایی قرار دارد و 700 کیلومتر آن با پیشرفت 60 درصد در حال انجام است بیان کرد: بخشی از این بزرگراه شامل جاده ساحلی جنوب خوزستان است که از شلمچه تا هندیجان به طول 250 کیلومتر امسال به طور کامل زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وی در خصوص پروژه بزرگراه اهواز – شهرکرد – اصفهان به طول 276 کیلومتر اذعان داشت: مطالعات پروژه در حال انجام است و پس از اتمام مطالعات کارشناسی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اجرای ایمن سازی و چهارخطه شدن مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی

خادمی درخصوص مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین حسینی و جاده های منتهی به پایانه های مرزی کشور تصریح کرد: مرزهای مهران در استان ایلام و اهواز به چذابه و خرمشهر به شلمچه در حال ایمن سازی و چهار خطه شدن هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار خطه کردن جاده ایلام به مهران در حال انجام است افزود: چهار خطه کردن خرمشهر به شلمچه نیز هم اکنون نیز بار ترافیک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش هایی از جاده سوسنگرد به چذابه به طول 60 کیلومتر در حال تعریض، ایمن سازی و چهار خطه شدن است اذعان داشت: هم اکنون 16 پیمانکار به صورت تمام وقت در حال انجام این مسیر هستند.

خیرالله خادمی در ادامه گفت: چهارخطه کردن مسیر سوسنگرد تا چذابه تا اربعین 98 به طور کامل به بهره برداری می رسد و همه مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه چهار خطه خواهند شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راه های ایران با اشاره به احداث پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه بیان داشت: با ساخت این پل یکی از مسیرهای فرعی منتهی به پایانه چذابه ایمن تر و روان تر می گردد.

خادمی اظهار کرد: برای ساخت این پل 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات راه و شهرسازی هزینه شده است.

انتهای پیام/گ

افتتاح بزرگراه در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.