گزارشی از محرومیت ؛

رهرو مکتب زینبی خادم محرومین است

با برگزاری کلاس‌های فرهنگی گروه جهادی حوزه بسیج خواهران حضرت زهرا منوجان راه بزرگان را ادامه می‌دهند.

رنگ و بوی عشق خدا در مکتب زینبی جریان داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،برای کسانی که قدم در راه زینب گذاشته و از نهضت حسین (ع) درس گرفتند خدمت به بشریت در هر قالب وهرزمینه ای در هرشرایطی امکان پذیراست.

 همراه شدیم با جمعی از جوانانی که خدمت به محرومین را به عنوان خدمت به بشریت انتخاب کرده اند ، گروهی از بسیجیان خانم منوجانی که راهی روستای مهرآباد منوجان در دور ترین نقطه شهرستان هستند.

 با گروه جهادی حوزه بسیج خواهران منوجان به مقصد روستای دور افتاده و محروم مهرآباد برای برگزاری کلاس‌های مختلف  فرهنگی و درسی و آموزش همگانی ،در قالب اردو‌ی جهادی به این روستا همراه می شویم.

گروهی که همگی خود کم سن وسال بوده وقطعا رنج محرومیت را هرچند کمتر چشیده اند.

در بدو ورود خواهران بسیجی مورد استقبال دهیار روستا و اهالی خونگرم و زنان و دختران روستا قرار گرفتند و همراه با خانم ها راهی محل برگزاری کلاس ها می شوند.

از آنجایی که مسجد روستا هنوز نوساز است و تجهیز نبود کلاس‌های روستا  در فضای باز و یا  در مدرسه روستا برگزار می شود.

خانم صادقی سرپرست گروه جهادی حوزه بسیج خواهران حضرت فاطمه زهرا (س) منوجان گفت: بعد ازتحقیقاتی که به عمل آوردیم وباتوجه به نیاز مبرم مردم این روستا به برگزاری این کلاس‌ها برای زنان این روستا و با مشورت خواهران بسیجی مصمم به برگزاری این کلاس‌ها در این روستا شدیم.

رنگ و بوی عشق خدا در مکتب زینبی جریان دارد

وی افزد: این کلاس‌ها شامل احکام دینی، صحت نماز، سبک زندگی اسلامی برای خواهران و نقاشی و شعر و آموزش نماز و وضو برای کودکان و نوجوانان و دانش آموزان این روستا بود.

سرپرست گروه جهادی فاطمه زهرا هدف ازبرگزاری این کلاس‌ها را ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی در روستا‌های کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: بدلیل نیاز‌ی که به برگزاری این کلاس ها بود  و  باوجود فقر فرهنگی درمنطقه جنوب ،اردوی جهادی را در این روستا برگزار کردیم تا از برکات آن قدمی هرچند کوچک در راه اعتلای ارزش های انسانی مانند دوستی همنوع، فداکاری وایثار وآموزش اذهان مردم روستایی برای آموزش های ضروری زندگی برداریم.

مسئول گروه جهادی بسیج خواهران منوجان گفت: خوشبختانه این کلاس‌ها با استقبال خوبی روبرو شد وتعداد ۴۵ نفر خانم و ۳۰ نفر کودک ونوجوان  در این کلاس‌ها حضور داشتند.

صادقی تصریح کرد: باتوجه به استقبال خوب مردم این روستا از این کلاس‌ها،این دوره ها در هفته‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.

صالح بهزادی دهیار روستای مهرآباد در خصوص برگزاری کلاس‌های اردوی جهادی بسیج خواهران در این روستا گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم این روستا  و با رایزنی با سپاه و بسیج  برگزاری کلاس‌های فرهنگی در قالب اردو‌های جهادی در این روستا را شاهد بودیم.

بهزادی افزود: ما از هرنوع برنامه فرهنگی در راستای توسعه سطح فرهنگ در روستا استقبال و از نهاد‌های فرهنگی برای حضور دراین روستای محروم استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

رنگ و بوی عشق خدا در مکتب زینبی جریان دارد

دهیار مهرآباد تصریح کرد: متاسفانه ما در این روستا حتی از شنیدن صدای اذان  از مسجد محل محروم هستیم و مردم این روستا از کلاس‌های دینی مذهبی محروم هسنتد و استقبال می‌کنند.

بهزادی بیان کرد: باتوجه به شروع فصل زراعی و مشغول بودن مردم این روستا در کار کشاورزی، اما با این وجود مردم برای حضور در این کلاس‌ها با شوق فراوان حضور پیدا کردند.

دهیار مهرآباد گفت: از مسئولین مربوطه درخواست داریم این روستای محروم را دریابند روستایی که نیاز‌های فرهنگی از جمله از ضروریات مهم برای آن ایجاد یک کتابخانه برای این روستا ،فضای ورزشی است و حتی مسجد این روستا متاسفانه نیمه کاره است و تجهیز نشده و ما همچنان از شنیدن صدای اذان محروم هستیم.

دهیار مهرآباد گفت: از دیگر مشکلات این روستا نبود آب شرب دایم روستا؛ جاده؛ نبود فضای ورزشی و کتابخانه مسجد خانه عالم است.

بهزادی گفت: روستای محروم مهرآباد با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ خانوار و ۳۷۰ نفر جمعیت متشکل از سه قبیله مهاجربلوچ از رمشک؛ قبله بشکردی از بشاگرد و قبیله مارزی از مارز را  شامل میشود.

 روستای محروم مهرآباد در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان منوجان قرار دارد و از شرق به زیارت فضل این عباس و از غرب به روستای چغوکی متصل است.

گزارش : طالب گل افشان منوجان

انتهای پیام /ح

حضور گروه جهادی در روستای محروم منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار