افزایش دانشجویان المپیادی دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حاضر و تعداد دانشجویان المپیادی از ۶ نفر به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

افزایش امتیاز‌های بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر / رشد ۳۳ درصدی دانشگاه امیرکبیر در میان دانشمندان جهانبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امیر کبیر امروز در بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برج فناوری این دانشگاه گفت: رسیدن به صد دانشگاه برتر دنیا و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم از اهداف این دانشگاه تا افق 1404 است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه از 102 نفر در سال 93 به 141 نفر در حال حاضر و تعداد دانشجویان المپیادی از 6 نفر به 23 نفر افزایش یافته است.

جذب 14 دانشجوی المپیادی در دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه امیر کبیر به ایجاد 6 پردیس تخصصی، 16 دانشکد، 13 پژوهشکده و 14 هزار دانشجو در این دانشگاه اضافه کرد: 50 درصد این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت هستند ضمن آنکه در سال گذشته 14 نفر از دانشجویان المپیادی جذب این دانشگاه شده‌اند.

حسینی تودشکی تصریح کرد: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از 519 به 890 مقاله افزایش یافته که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از 482 به 782 مقاله افزایش یافته است همچنین تعداد مقالات علمی منتشر شده محققان این دانشگاه از سال 1350در سال 2010 به 2202 در سال 2017 افزایش داشته است و برای ارتقای بیش از این نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری نیاز داریم.

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: سرانه چاپ مقالات به کل هیئت علمی دانشگاه از 4.02 در سال 93 به 4.18 در سال 96 رسیده است و تعداد مقالات مشترک بر اساس پایگاه اسکوپوس در سال 96 تعداد 89 مقاله و بر اساس وب آو ساینس 228 مقاله بوده است.

وی با اشاره به متولی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی ادامه داد: در سال 96 بر اساس رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه در رتبه 800 در دنیا و رتبه 101 در آسیا قرار گرفته است و در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه 2 را اذعان خود کرده است.

حسینی در ادامه در خصوص ثبت پتنت‌های دانشگاه‌های امیرکبیر گفت: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران 33 درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه امیرکبیر و بعد دانشگاه فردوسی مشهد با 13 درصد قرار دارد.

معاون فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: بر این اساس اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری در این دانشگاه شده است و یکی از چالش‌های ما در این حوزه دیده نشده فرایند کل کارآفرینی و تجاری سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.

استقرار 123 شرکت در برج فناوری ابن سینای دانشگاه امیر کبیر

حسینی گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های مستقر در برج فناوری ابن سینای دانشگاه امیر کبیر 123 شرکت است که از این تعداد 21 شرکت در واحد پیش رشد، 14 شرکت دانش بنیان، 36 تیم در واحد رشد و 52 تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر هستند.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه بین‌المللی سازی اضافه کرد: بر این اساس اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کردیم که عمده این دانشجویان از کشور عراق با 117نفر، لبنان 58 نفر و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان می‌باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: خوشبختانه ارتقای 100 پله‌ای در رتبه‌بندی QS و افزایش دوبرابری امتیاز برنامه‌های بین‌المللی در رتبه تایمز را از دستاوردهای این دانشگاه می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار