وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشانی جنگ اقتصادی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمرکز جنگ اقتصادی است، لذا باید با رویکرد و نگاه ویژه‌ای در این وزارتخانه وارد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه‌های مختلف گفت: به عنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و امروز، استنباط ما این است که آنچه در حوزه تصمیمات و اقدامات اقای رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس و دولت بوده با یک نگاه بلند و رویکرد اثرگذاری در حوزه مجموعه فعالیت‌های بوده که در اقتصاد کشور بتواند موثر باشد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتماد به  رحمانی بالاست و به همان میزان از وی انتظار داریم، گفت: شرایط خاص و سختی را هم داریم که باید پشت سر گذاشت.

پورابراهیمی افزود: ما جنگ اقتصادی را در پیش داریم و یکی از پیشانی‌های مستقیم آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دشمن روی این حوزه تمرکز دارد، لذا در جنگ اقتصادی حتما باید با رویکرد و نگاه ویژ وارد شوید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بعد از ادغام وزارت بازرگانی در حوزه صنعت، برخلاف تصور بعضی‌ها که وزارت صنعت را مرتبط با کمیسیون صنایع می‌دانند، اما ما اصلا وضعیت را اینگونه نمی‌دانیم و اعتقاد داریم نیمی از ماموریت‌های وزارت صمت در بخش بازرگانی داخلی و خارجی مربوط به کمیسیون اقتصادی است.

پورابراهیمی عنوان کرد: تا زمانی که موضوعات اساسی بخش صنعت شامل مسائل بانکی، ارز، مالیات، صندوق توسعه ملی و ... که در حوزه وابسته به اقتصاد است، حل نکنید، اصلا صنعتی نداریم.

وی ادامه داد: برای موفقیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۸۰ درصد ماموریت‌ها در ارتباطات مستقیم با کمیسیون اقتصادی مجلس است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعضای متخصص، توانمند و با تجربه‌ای برخوردار است که تمام ظرفیت خود را در اختیر وزیر صمت قرار داده که بتواند موفق عمل کند و در مقابل انتظار داریم به تدریج آثار ناشی از این ارتباط را شاهد باشیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: مهمترین تصمیمات اقتصادی کشور در حوزه قانون گذاری و نظارت در کمیسیون اقتصادی در حال انجام است و این ظرفت در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهیم.

رضا رحمانی وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این نشست اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی که در شرایط تحریم باید انجام شود، انسجام است، لذا با مجلس به ویژه کمیسیون‌های خودمان و بخش خصوصی باید روابط تنگاتنگی داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس را از بهترین و موثرترین کمیسیون‌ها می‌دانیم که باید از ظرفیت آن‌ها در پیشبرد کار و موفقیت استفاده کرد، افزود: امیدواریم در تعامل با مجلس بتوانیم انتظارات را برآورده سازیم.

وی تصریح کرد: مشکلات را می‌دانیم و در مرحله اول باید تامین مایحتاج عمومی مردم، تنظیم بازار و صادرات را توجه قرار داده و مجلس هم در این زمینه به ما کمک کند.

رحمانی با اشاره به دغدغه اعضای کمیسیون اقتصادی در حوزه خودرو گفت: ۷۰ درصد خودرو‌های تولید ما تا بیش از ۸۰ درصد داخلی سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های ضربتی نیاز داریم عنوان کرد: در شرایط جدید حتما باید به سراغ طرح‌های ضربتی برویم، مباحث توسعه صادرات هم باید مدنظر قرار داده و صادرات به ۵۲ کشور آفریقایی و ۱۵ کشور همسایه را توجه کنیم.
انتهای پیام/ی

صادرات به ۵۲ کشور آفریقایی و ۱۵ کشور همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار