اشرف غنی:

پاکستان باید عوامل ترور جنرال «عبدالرازق» را به دولت افغانستان تحویل دهد

رئیس جمهور افغانستان در سفر به قندهار از پاکستان خواست تا طراحان ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پلیس این ولایت را به افغانستان تحویل دهد.

اشرف غنی: پاکستان باید عوامل ترور جنرال «عبدالرازق» را به دولت افغانستان تحویل دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سفر به قندهار از پاکستان خواست تا طراحان ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پلیس این ولایت را به افغانستان تحویل دهد.

اشرف غنی در جمع از بزرگان این ولایت گفت: ترور جنرال عبدالرازق در پاکستان طراحی شده بود و اسلام آباد باید طراحان این رویداد را به افغانستان تحویل دهد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: «به پاکستان می گویم که این توطئه در پاکستان طراحی شده بود؛ مجرمین را بدهید که ما آنان را محاکمه کنیم.»

اشرف غنی لقب «شهید قهرمان استقلال» را به جنرال عبدالرازق داد و گفت که مرکز آموزشی پلیس قندهار نیز به نام وی نام گذاری می‌شود. وی تاکید کرد که آرامگاه شهید سترپاسوال عبدالرازق به گونه اساسی اعمار خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان در حالی از پاکستان می خواهد عامل ترور جنرال عبدالرازق را به حکومت افغانستان تحویل دهد که به تازگی معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان نیز در مورد ترور جنرال عبدالرازق گفته که عامل این رویداد قبل از حمله با آن سوی مرز تماس تلفنی برقرار کرده است.

جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس و جنرال مومن حسین‌خیل، رئیس امنیت ولایت قندهار روز پنجشنبه هفته گذشته در نتیجه تیراندازی که گفته می‌شود از سوی محافظ والی قندهار صورت گرفته کشته شدند. این حمله درحالی صورت گرفت که نشست امنیتی مشترک میان مقام‌های محلی و فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع برگزار شده بود.

پیش از این، شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی، با نشر تصاویر جلسه مقام‌های ملکی و نظامی قندهار با فرمانده نیروهای حمایت قاطع ادعا کرده اند که جنرال عبدالرازق توسط یکی از محافظان فرمانده نیروهای حمایت قاطع کشته شده است.

جنرال عبدالرازق یکی از قدرتمندترین فرماندهان پلیس در جنوب افغانستان بود و پیش از این از ده‌ها حمله تروریستی جان سالم به در برده بود.

گروه طالبان مسئولیت حمله بر جنرال عبدالرازق را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار