مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

حیاتی در کشف رود وجود ندارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:اصولا حیاتی در کشف رود وجود ندارد و توان خود پالایی خود را ازدست داده است.

حیاتی در کشف رود وجود نداردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مشهد گفت: رودخانه کشف رود نسخه متفاوتی دربین رودخانه‌های حفاظت شده کشور است و شرایط متفاوت آن نیازمند مدیریت یکپارچه و اهتمام بین بخشی است.

وی از ضرورت اجرای مدیریت یکپارچه متولیان امر برای پیاده سازی یک نسخه علاج بخش تصریح کرد:تا با پیگیری‌های به عمل آمده و اقدامات موثری که با جدیت و اهتمام بین بخشی در حال انجام است هر چه سریعتر شاهد رفع مشکلات این رودخانه باشیم.

همتی با اشاره به تصرف بستر و حریم رودخانه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی افزود: تخلیه پساب‌ها، فاضلاب‌های آلوده، نخاله و پسماند‌ها در کشف رود و آبیاری محصولات کشاورزی و صیفی جات با فاضلاب آلوده به عنوان اساسی‌ترین چالش‌های رودخانه کشف رود است.

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارگروه ساماندهی فاضلاب استان به همین منظور و مطابق تبصره ماده ۵ آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب مصوب هیئت وزیران، از سال ۱۳۹۵ و با عضویت ادارات و سازمان‌های مرتبط تشکیل است و مباحث مربوطه را در ۴ کارگروه ساماندهی فاضلاب، ۳۲ کمیته فنی و ۲۳ ذیل کمیته مورد پیگیری قرار داده است.

همتی به تصویب و ابلاغ آیین نامه و دستور العمل ساماندهی سپتاژ به سازمان‌های و ارگان‌ها خبر داد و گفت: انتقال پساب‌های موجود به غرب مشهد از دیگر مصوبات ارزشمند این کارگروه‌ها بوده که به مرحله اجرا رسیده است.

وی درباره دیگر مصوبات این کارگروه تصریح کرد:بررسی و پیگیری ساماندهی وضعیت کال سیاسک، تصفیه خانه واحد‌های صنعتی چرمشهر، مهرگان، آبکاری‌ها، فاضلاب بیمارستان‌ها و لجن تصفیه خانه‌های شهر مشهد را از دیگر مصوبات کارگروه یاد شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت:پیگیری‌های متعددی درسطح استانی و ملی به منظور تأمین اعتبارات به منظور اجرای مصوبات کارگروه از سوی این اداره کل صورت گرفته است که در بسیاری از موراد منتج به نتیجه شده و یا دردستور کار متولیان قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز در کمیته ساماندهی فاضلاب استان از سیستم قضایی خواستار برخورد قانونی با واحد‌های آلاینده چرمشهر و نجات رودخانه کشف رود شدیم و خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و حمایت دستگاه قضای استان موضوع به مرحله اجرا در آمد،تصریح کرد: به طور جد پیگیری رفع موانع و چالش‌های کشف رود تا بازگشت سلامت به این رودخانه حفاظت شده هستیم.

انتهای پیام//ف.ن
 

شرایط کشف رود نیازمند مدیریت یکپارچه و اهتمام بین بخشی است

برچسب ها: محیط زیست ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار