پکن: گزارش‌ها درباره شنود مکالمات ترامپ از سوی چین جعلی است!

وزارت خارجه چین ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر شنود مکالمات تلفنی ترامپ از سوی پکن را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز را مبنی بر اینکه روسیه و چین صحبت های تلفنی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را شنود می کنند، رد کرد و آنها را «اخبار جعلی» نامید.

بر این اساس، هوا چونینگ -- سخنگوی وزارت امور خارجه چین -- گفت: «نیویورک تایمز باید بداند که این گزارش فقط مدرکی دیگر برای اخبار جعلی فراهم می کند.»

چونینگ گفت: «اگر خیلی نگران جاسوسی از گوشی های آیفون هستید از گوشی هواوی استفاده کنید اما اگر بازهم نگرانی‌ شما رفع نمی شود چطور است اصلاً از هیچ وسیله ارتباطی مدرن استفاده نکنید!»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود به نظر می رسد برخی افراد در آمریکا به دنبال کسب جایزه «بهترین اسکار فیلمنامه نویسی» هستند که چنین گزارش های غیرواقعی را طرح می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به حضور نیافتن نماینده ای رسمی از آمریکا در اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین، این اقدام آمریکا را «متناقض» و «ناراحت کننده» نامید.

نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین روزهای 5 الی 10 نوامبر در شانگهای برگزار می شود. گفته می شود در این نمایشگاه بیش از 2800 شرکت از حدود 130 کشور شرکت خواهند کرد.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های پیشین و کنونی آمریکا گزارش داده بود مکالمه های ترامپ با تلفن همراه آیفون وی از سوی جاسوس های چینی و روس شنود می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار