آموزش ریگانی ها برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان از برگزاری ۴ کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای دامداران در ریگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت:آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در پرندگان است که پرندگان آبزی وحشی می‌توانند بدون بروز علائم بالینی ویروس عامل بیماری را با خود جابجا کنند.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده به ویروس این بیماری منتقل می‌شود .

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان اظهار کرد: بنابراین مهمترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری خودداری از دست زدن به پرنده آلوده به این بیماری است ویروس این بیماری از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده ممکن است به انسان منتقل شود .

دهقانیان اظهار کرد: این بیماری از طریق خوردن گوشت پخته شده پرنده به انسان منتقل نمیشود ویروس عامل بیماری در حرارت بالای ۷۰ درجه از بین می‌رود پس در موقع خرد کردن گوشت پرنده و کندن پر و پوست حتما از دستکش و ماسک استفاده شود.

وی  علائم بیماری در پرندگان از جمله علائم حاد تنفسی و سیاه شدن و خونریزی در تاج  و ساق پا‌ها و کاهش شدید مصرف دان و بی حالی و پژمردگی عنوان کرد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: اهمیت بیماری با توجه به انتشار سریع بیماری و امکان جهش ژنتیکی میتواند تهدید جدی برای سلامت جامعه ایجاد کند.

وی گفت: انجام اقدامات لازم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در مورد طیور بومی خانگی و عدم تماس پرندگان بومی با سایر پرندگان از طریق ایجاد فضای مسقف با استفاده از توری برای جلوگیری از تماس با پرندگان دیگر ضروری است.

وی در خصوص برگزاری کلاس آموزشی با موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: تاکنون چهار مورد کلاس‌های آموزشی دو بخش گنبکی و مرکزی برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.