معاون استاندار خراسان رضوی:

برنامه ریزی لازم برای استقبال از زائران غیر ایرانی انجام شده است

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای استقبال از زائران افغانستانی و پاکستانی دهه آخر صفر انجام شده است.

برنامه ریزی لازم برای استقبال از زائران غیرایرانی انجام شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در دهه آخر صفر سال گذشته از میان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار زائر، پذیرای بیش از ۴۰۱ هزار زائر پیاده بودیم که این زائران پیاده در قالب بیش از دو هزار و ۳۰۰ کاروان خود را به مشهدالرضا رساندند.

وی افزود: زائران افغانستانی و پاکستانی از مرز میرجاوه و دوغارون وارد کشور می‌شوند و به جمع زائران اربعین می‌پیوندند و پس از آن به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شوند بطوری که سال گذشته بیش از ۶۲ هزار نفر پس از زیارت اربعین، ۱۰ تا ۲۰ روز پس از پایان ماه صفر هم در مشهد ماندگار بودند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر از اقشار مختلف جامعه هستند، گفت: در این میان، کاروان‌های ویژه‌ای متشکل از خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان، برادران اهل تسنن و... هم داریم بطوری که از مجموع ۴۰۱ زائر پیاده در سال گذشته، ۱۰۱ هزار نفر از آنان غیر ایرانی بودند.

حسینی تصریح کرد: هماهنگی و برنامه ریزی به منظور تامین محل اسکان، پذیرایی، حمل و نقل و موضوعات فرهنگی و .. انجام شده تا این دسته از زائران حضرت رضا (ع) بتوانند از فضائل زیارت رضوی بدون هیچ دغدغه‌ای بهره‌مند شوند.

مهدی فروزان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه به تشریح مصوبات آن پرداخت و گفت: مقرر شد آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا (ع)، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره کل آموزش پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری مشهد برای اسکان زائران غیر ایرانی پاکستانی و افغانستانی در بازگشت از زیارت اربعین در دهه آخر صفر اقدام کنند و مسئولیت هماهنگی‌های لازم این بخش بر عهده سپاه امام رضا (ع) خواهد بود.

وی با بیان اینکه پذیرایی زائرین غیر ایرانی در این ایام به عهده آستان قدس رضوی است، افزود: همچنین کلیه امور بهداشتی - درمانی زائرین غیرایرانی در دهه آخر صفر در مشهد بر عهده بنیاد سلامت رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) است و جمعیت هلال احمر و مرکز بهداشت و درمان نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: کلیه امور فرهنگی زائران خارجی در این ایام بر عهده سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، امور حمل و نقل درون شهری زوار با شهرداری مشهد و انتقال زوار از مرز شلمچه به مشهد مقدس با اداره کل حمل ونقل خراسان رضوی باشد.

انتهای پیام// ز. م


هماهنگی تمامی دستگاه‌های خراسان رضوی برای استقبال از زائران غیر ایرانی

برچسب ها: زیارت ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.