لزوم تدبیر برای تحقق تعهد اشتغال کوهبنان

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: تعهد امسال شهرستان در زمینه اشتغال ۳۴۲ نفر است که با تدبیر انجام شده محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سالاری؛ فرماندار شهرستان کوهبنان در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان کوهبنان با حضور مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کرمان گفت: امسال طرح‌های اشتغال زایی پیشنهادی از طرف متقاضی در کارگروه فنی اشتغال استان بررسی وبا تلاش صورت گرفته، خوشبختانه دو سه برابر سهمیه شهرستان مصوب گرفتیم که امیدواریم این تسهیلات جذب شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ طرح اشتغالزایی که در شهرستان تایید شده بود در کارگروه اشتغال استان نیز مصوب شد افزود: اداراتی که طرح‌های پیشنهادی متقاضیان را ارائه دادند با پیگیری مجدانه تلاش کنند این طرح‌ها در شهرستان عملیاتی شود.

وی همچنین در مورد سامانه رصد اشتغال گفت: دستگاه‌هایی که تعهد اشتغال دارند باید هر هفته آمار اشتغال انجام شده را در این سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به تعهد شهرستان در زمینه اشتغال نیزگفت: تعهد امسال شهرستان در زمینه اشتغال ۳۴۲ نفر است که با تدبیر انجام شده محقق خواهد شد.

در ادامه جلسه اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، با بیان اینکه تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانکها، از مهمترین مولفه‌های اشتغال پایدار در جامعه محسوب میشود، تصریح کرد: سیاست‌های استراتژیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت یک مجموعه در استان در حال پیگیری است که اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، اعتبارات خرد و خانگی و کارورزی شامل این مجموعه میشوند.

وی افزود:امسال سهم اشتغال استان ۳۵۵ هزار نفر است که امیدواریم بیش از این افزایش اشتغال داشته باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: بعضی از شهرستان‌ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدافزایش اشتغال داشته اند؛ و در بعضی از شهرستان‌ها نیز بعضی از طرح‌ها در بانک‌ها متوقف شده که باز بعضی از این طرح‌ها طبق گزارشی که به من داده اند متقاضیان یا انصراف داده اند ویا به دلیل چک برگشتی امکان جذب تسهیلات فراهم نمی‌شود.

اسماعیلی افزود: باید طرح‌هایی که امکان جذب تسهیلات وجود ندارد تدبیری اندیشیده شود تا طرح‌های جدید جایگزین این طرح‌ها شوند.
انتهای پیام/ی

تصمیم برای طرح های که امکان جذب تسهیلات ندارند

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار