رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

باید فرهنگ خوب زیستن را در جامعه ترویج داد/فرهنگ سازی در زمینه سلامت امری زمان بر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تغذیه نادرست تاثیر زیانباری بر روی سلامتی دارد و باید در این زمینه نظارت کاملی انجام شود.

باید فرهنگ خوب زیستن را در جامعه ترویج داد/فرهنگ سازی در زمینه سلامت امری زمان بر استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باید فرهنگ خوب زیستن و زندگی سالم را در جامعه ترویج داد گفت: انجام اقدامات زیرزمینی و ارائه محصولات تاریخ مصرف گذشته سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد که باید در این زمینه کنترل و نظارت به صورت مستمر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تنها سازمان متولی سلامت نیست تصریح کرد: باید برای تامین سلامتی جامعه تمامی سازمان‌های موثر بر سلامت همچون شهرداری، استانداری، شهرداری و سایر ارگان‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

دارابی با اشاره به اینکه به فعالیت ۸۵۰ کارخانه و واحد تولید کننده مواد غذایی در دانشگاه افزود: باید کنترل و نظارت بر این واحد‌ها به صورت مستمر صورت گیرد که سلامتی مردم به خطر نیافتد.


تامین دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی در اولویت است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر تامین دارو‌های مورد نیاز استان و مراکز درمانی گفت:داروخانه‌های آموزشی باید تمامی دارو‌های مورد نیاز به ویژه دارو‌های خاص و کمیاب را تامین و در اختیار بیماران قرار دهند.

دارابی افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد که بیماران برای دریافت دارو و یا ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع نشوند و تمام موارد مورد نیاز تامین شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید کنترل و نظارت بر این واحد‌ها به صورت مستمر صورت گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.