چرا باید زود شام بخوریم؟

شاید از فواید زود شام خوردن اطلاع نداشته باشید در ادامه با فواید آن آشنا شوید و سعی کنید شام را اول شب میل کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می‌شودامام رضا(ع) در روایتی می‌فرمایند غذا خوردن در آغاز شب باعث آرامش و خواب خوش می‌شود و همچنین ایشان در حدیثی دیگر از نخوردن شام نهی کرده‌ و فرموده‌اند: شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می‌شود.


بیشتربخوانید :شام بخوريم يا نخوريم؟


مقایسه سبک زندگی امروز با گذشته بسیار متفاوت است؛ آسایش و آرامش کنونی زندگی ما در گروی امکاناتی است که مبتنی بر سبک زندگی غربی شکل گرفته است و می‌توان گفت این سبک زندگی زاویه دید ما را نسبت به زندگی تغییر داده است.

ما نتوانسته‌ایم مدرنیته را متناسب با سبک زندگی خودمان تعریف کنیم و همین مسئله موجب شده که در بسیاری از کشورهای آسیایی به علت کنار گذاشتن سبک زندگی سنتی خودشان، دچار بیماری‌های روحی و جسمانی شوند.

در جامعه امروز ما نیز سبک زندگی ایرانی، اسلامی که برگرفته از حیات طیبه اسلامی و مبتنی بر توجه به احادیث و آموزه‌های دینی است، نادیده گرفته و همین مسئله باعث بروز بیماری‌های جسمی و روحی در بدن می‌شود که بسیاری از این مشکلات مربوط به تغذیه انسان می‌شود.

امام رضا(ع) می‌فرماید تدبیر عاقلانه در خوردن و آشامیدن باعث افزایش طول عمر می‌شود و افرادی که تغذیه مناسب داشته باشند، نه تنها پیر و ناتوان نمی‌شوند بلکه هر چه در امتداد زمان جلوتر بروند، نیروی صحت و عافیت آن‌ها بیشتر می‌شود.

امام رضا(ع) همچنین در روایتی دیگر می‌فرمایند غذا خوردن در آغاز شب باعث آرامش خواب خوش می‌شود و همچنین ایشان در حدیثی دیگر از نخوردن شام نهی کرده‌اند و فرموده‌اند: شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می‌شود.

منبع: شفاآنلاین

انتهای پیام/

فواید زود شام خوردن برای بدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قانون
۱۱:۰۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
آقا بگو سفارش من را امروز ارسال کنند لازم دارم.بدنم در اثر کمبود غذای خوب و ورزش زیاد ضعیف شده باید تقویت کنم
آخرین اخبار