مشهد میزبان ردپای خورشید تا پایان ماه صفر

تئاتر آیینی ردپای خورشید با موضوع بازسازی تاریخی وقایع کربلا و سفرامام رضا (ع)، در مشهد تا پایان ماه صفر به نمایش در می‌آید.

مشهد میزبان ردپای خورشید تا پایان ماه صفربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سعید حسین پور مدیرعامل شرکت سپاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز بخشی از جامعه هنری استان با برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید میهمان منطقه سپاد هستند که تا کنون با استقبال خوب مردم هنر دوست مشهد مواجه شده است.

وی افزود: بازآفرینی نمادین صحرای کربلا و عبور نمادین کاروان اهل بیت (ع) در خیابان منتهی به مجتمع‌های منطقه سپاد از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایش است که با همراهی مردم صورت می‌گیرد.

حسین پور گفت: این نمایش آیینی با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط انجمن فعالان اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد برپا شده که بدون هیچگونه انتفاع مالی پذیرای شهروندان و زائران است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی منطقه در کنار فعالیت‌های اقتصادی رسالت اجتماعی خود را فراموش نکرده اند و بر پایه آن اکنون توانسته اند به حمایت از جمعی بهترین هنرمندان مشهد با یک موضوع فرهنگی و مذهبی بپردازند.



نمایش ردپای خورشید با رویکردی خلاقانه برای اولین بار در کشور

 

نوید فلاحت، طراح و مدیر هنری نمایش آیینی ردپای خورشید افزود: این نمایش آیینی با رویکرد خلاقانه فضا‌های جمعی ایجاد شده که تلفیق موسیقی، لباس و برنامه‌های جانبی آن برای اولین بار در مشهد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری سپاد با توجه به فعالیت اقتصادی نگاه خوبی به هنر و هنرمندان دارد گفت: سپاد این بستر فعالیت هنری را در مشهد به عنوان یک بخش خصوصی ایجاد کرده است که بسیار جای تشکر و تقدیر دارد.

فلاحت با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های هنری در مشهد، شکاف‌های سلیقه‌ای وجود دارد، گفت: ازمسئولین شهری درخواست می‌کنم تا سلایق و نیاز‌های مردم مشهد را در عرصه هنری مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: فضا سازی صورت گرفته در این نمایش از تفاوت‌های شاخص این رویداد هنری با رویداد‌های مشابه در کشور و بویژه مشهد مقدس بوده است.

همچنین، محمد جهان پا کارگردان نمایش آیینی ردپای خورشید در ادامه این نشست خبری گفت: این نمایش آیینی با ۶۰ بازیگر و هنرور از تا ۱۷ آبان در خیمه گاه هنر آیینی منطقه گردشگری سپاد به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: تئاتر مشهد از قطب‌های تئاتر کشور است که مدیران شهری بایستی توجه ویژه به استعداد‌های بر زمین مانده این هنر در مشهد داشته باشند تا همچنان در کشور حرف اول را برای گفتن داشته باشیم.

کارگردان نمایش آیینی ردپای خوردشید با ترسیم مسیر کلی این نمایش گفت: روایت «اباصلت هروی» از اصحاب امام رضا (علیه السلام) داستان را به پیش می‌برد و پس از گذر از سفر امام رضا (علیه السلام) به خراسان و دعای باران به حیله گری‌ها و مکر مامون تا شهادت آن حضرت می‌پردازد.

انتهای پیام// ف. ح

 

ضرورت توجه ویژه به استعداد‌های بر زمین مانده  هنر در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.