معاون عمرانی استاندار کرمان و جانشین ستاد مدیریت بحران گفت :در اثر بارندگی روزهای اخیر در استان ،بیشترین آسیب به راه های روستایی وارد شد .

خسارات سیل کرمان در دست بررسیسید مصطفی آیت اللهی موسوی جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگوی تلفنی با خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛گفت : بیشترین آسیب و خسارات وارده سیل در استان کرمان در اثر بارندگ یهای روزهای اخیر به جاده های ارنباطی به ویژه روستایی و عشایری بوده است .

موسوی افزود: در شهرستان راور راه ارتباطی 4روستا بین 10تا 15 درصد اسیب دیدند در شهرستان فاریاب حدود 5 رشته قنات 3300متر کانال ابیاری کشاورزی، تلفات 100 راس دام سبک،درشهرستان جیرفت راههای روستایی و عشایری بویزه در منطقه میجان ، در عنبر آباد 3 را ه روستایی ،در بردسیرآبگرفتگی منازل عشایر لاله زار گزارش شده است .

وی بیان داشت : در تمام مناطق که دچار بارندگی بوده امداد رسانی صورت گرفته و نیروهای ستاد بحران از جمله هلال احمر، راهداری،بخشداری ها و فرمانداری ها در حال آماده باش کامل هستند.

موسوی افزود:با توجه به اینکه طی این دوروز میزان بارندگی نسبت به سال قبل 40 درصد رشد نشان میدهد از مردم خواست در صورت سیلابی بودن در مسیل ها قرا نگیرند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمان نیز از ارائه خدمات امدادی به سیل زدگان شهرستان های جیرفت بردسیر ،ارزوئیه و بافت خبر داد.
محمد حیدری پور نیز در این گفتگوبا اشاره به انجام عملیات سیل و آب گرفتگی 5 شهرستان استان بیان داشت: از (6 آبان ماه تا امروز 9 آبان ماه) شهرستان های بافت ، رابر ، جیرفت ،بردسیر و ارزوئیه بر اثر بارندگی دچار آبگرفتگی و سیل شدند.

وی گفت :در این مدت 6 تیم امدادی هلال احمر در قالب 16 نفر با 5 خودروی امدادی به بیش از 100 نفر سیل زده خدمات ارائه دادند.

حیدری پورافزود: توزیع 250کیلو نایلون، 3 تخته چادر و کنسرو همچنین تخلیه آب از منازل و معابر و اسکان اضطراری در راه ماندگان از جمله خدمات هلال احمر در کمک به سیل زدگان بوده است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.