مشارکت 14 تسهیلگر، در 27 حوزه کاری آبخیزداری استان کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت : نقش تسهیل گران و توانمندسازی جوامع محلی یکی از راهکارهایی است که می تواند در اجرای پروژه های آبخیزداری موثر باشد.

مشارکت 14 تسهیلگر، در 27 حوزه کاری آبخیزداری در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به بحران آب وسیل خیز بودن استان گفت: علیرغم بارش کمی که در استان نازل می شود،استان کرمان سومین استان سیل خیز کشور می باشد.

رجبی زاده گفت: ما راه دیگری غیر از مدیریت کردن آب و رواناب ها با علم آبخیزداری نداریم و باید راهکارهایی را که در این خصوص هست، مدیریت کنیم تا از همین حداقل بارش استفاده بهینه بشود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 200 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی که با مجوز مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گفت: این اختصاص بودجه از سوی مقام معظم رهبری، دال بر اهمیت موضوع است و همکاری همه دست اندرکاران را می طلبد.

وی بیان داشت :اگر همکاری های لازم با تسهیلگران انجام بشود، آنان رابط ما و مردم و بالعکس خواهند بود و تمامی حوزه ها و مشکلات و معضلات آن را به ما منتقل و همکاران ما، این توصیه ها و پیشنهادات را در اجرای پروزه ها لحاظ می کنند.

وی بر همکاری اعضای کارگروه کشاورزی، بخشداران و دهیاران شهرستان کرمان با تسهیل گران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان تاکید کرد .

طرح توانمندسازی جوامع محلی در کنترل طرح های ابخیزداری استان کرمان مدتی است آغاز شده و اکنون 14 تسهیلگر، در 27 حوزه کاری آبخیزداری در استان کرمان مشارکت دارند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.