طرز تهیه یک عصرانه دلچسب پاییزی

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع شیرینی خوشمزه مخصوص عصر‌های پاییزی را به شما آموزش داده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شیرینی گل رز با سیب را می توانید با خمیر هزار لا یا با خمیر پیراشکی و پیتزا هم درست کنید. این شیرینی شیک و زیبا را تهیه کرده و به عنوان عصرانه یا در مهمانی ها و جشن ها سرو نمایید.


بیشتربخوانید :فواید رژیم یونانی که سلامت شما را تضمین می‌کند!


مواد لازم:

۲ عدد سیب قرمز
۲ قاشق سوپ خوری آبلیمو
۶ قاشق سوپ خوری مربا یا عسل
خمیر هزارلا به مقدار لازم
پودر دارچین (برای تزئین) به مقدار لازم
پودر قند (برای تزئین) به مقدار لازم

شیرینی رز سیب با خمیر هزارلا

طرز تهیه

1. ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سیب‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید. هسته‌های آنها را خارج کرده و سپس به‌صورت باریک برش بزنید. برش‌های سیب را آغشته به آبلیمو و کمی آب کنید، سپس داخل ظرفی بچینید. ظرف را به مدت ۳ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا سیب‌ها نرم شوند.

2. روی سطح کار مقداری آرد بریزید، سپس خمیر را با وردنه پهن کنید. خمیر باز شده را به‌صورت نوارهایی به‌اندازه ۵ در ۲۰ سانتی‌متر برش بزنید و روی آنها مقداری عسل یا مربا بمالید.

3. برش‌های سیب را در بخش بالایی هر خمیر قرار دهید؛ طوری که قسمت با پوست هر برش سیب به سمت بیرون باشد. قسمت پایین خمیرها را هم به سمت بالا تا بزنید. حالا باید گل‌ها را آماده کنید؛ به این صورت که خمیرها را از چپ به راست با دقت لوله کنید تا در نهایت به شکل گل رز شوند. در آخر، لبه انتهایی خمیر را با دست فشار دهید تا گل محکم شود.

4. داخل قالب‌های مافین را کمی چرب کنید، سپس داخل هر قالب یک رز سیب قرار دهید. قالب‌ها را به مدت ۴۵-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا شیرینی‌ها آماده شوند.

5. پس از اینکه شیرینی‌ها آماده شدند، قالب‌ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس شیرینی‌ها را از قالب درآورید و داخل ظرف مورد نظرتان بچینید. رز سیب‌ها را با مقداری پودر قند و پودر دارچین تزیین کرده و سرو کنید.

منبع: وب سایت سرآشپز پاپیون

انتهای پیام/

شیرینی رز سیب با خمیر هزارلا؛ خوشمزه و مجلسی

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار