روسیه در واکنش به اقدامات غیردوستانه اوکراین در هدف گرفتن مقامات و کسب‌وکار‌های روس، ۳۲۲ اوکراینی را تحریم کرد.

مسکو  مقامات ارشد اوکراین را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، روسیه فهرستی از مقامات ارشد اوکراینی، شخصیت‌های فرهنگی و تاجرانی که تحریم کرده را منتشر کرد. «یولیا تیموشنکو» نخست وزیر سابق اوکراین و یکی از پیشتازان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ این کشور هم در میان تحریم شدگان هستند.

اوکراین اوایل سال جاری مقامات و کسب و کار‌های روسیه را هدف قرار داد و مسکو در واکنش به این اقدام افراد و شرکت‌های مذکور را تحریم کرد. ریشه این تنش‌ها به الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ برمی گردد. «دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه فهرستی از نام ۳۲۲ نفر (از جمله فرزند پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین) و ۶۸ شرکت را که از تجارت با روسیه منع شده اند را اعلام کرد.

مسکو همچنین مقامات امنیتی ارشد اوکراین را تحریم کرد. با اینکه پترو پروشنکو تحریم نشده است، افراد نزدیک به او تحریم شده اند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت پروشنکو تحریم نشده است، زیرا براساس سنت‌ها کشور‌ها سران دیگر کشور‌ها را تحریم نمی‌کنند.

اغلب سران اوکراین روابط مالی با روسیه را قطع کرده اند و تحریم‌های مذکور با این هدف اعمال می‌شود که اگر هر کدام از آن‌ها دارایی‌هایی در روسیه دارند تحت فشار قرار بگیرند. با اینکه روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ فروپاشید این دو کشور مهم‌ترین شرکای تجاری یکدیگر مانده اند. تحریم‌های اخیر صادرات فلزات، ماکیان و نوعی روغن آفتابگردان اوکراین را هدف گرفته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، روسیه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
اروپا وآمریکا وکشور هایی عرب پولدار پشتیبان وحامی اوکراین هستند روسیه چه تحریمی میتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
تا آنجا که که من شنیدم اوکراین روسیه را تحریم کرده
آخرین اخبار