نمایش گل‌هایی با ۸۷۰ نوع و رنگ در جشنواره گل‌های داوودی محلات

در نمایشگاه و جشنواره گل‌های داوودی شهرستان محلات گل‌هایی با ۸۷۰ نوع و رنگ به نمایش گذاشته شده اند.

محمد نصیری مدیر روابط عمومی پژوهشکده گل و گیاه و مدیر جشنواره گل‌های داوودی محلات در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در هفدهمین نمایشگاه و جشنواره گل‌های داوودی در محلات گل‌هایی با ۸۷۰ نوع و رنگ ارائه شده است.

نصیری افزود: این نمایشگاه که در زمینی به وسعت ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع از ۲۸ مهر ماه  آغاز به کار کرده تا پایان آبان ماه برای بازدید عموم دایر است.

وی اضافه کرد: ایران حدود ۸ تا ۱۰ هزار گونه گیاهی یعنی بیشتر از تمامی گونه‌های موجود در اروپا  تنوع ژنتیکی گیاهی دارد ودر این راستا گل داودی از محبوب‌ترین گل‌های جهان در رده چهارم جهانی قرار دارد و پر مصرف‌ترین گل در آسیای جنوب شرقی است و در چین و ژاپن در مراسم مهم از این گل استفاده می‌شود.

وجود منابع ژنتیکی غنی بسیاری از گل‌های مهم جهان در ایران

مدیر روابط عمومی پژوهشکده گل و گیاه و مدیر جشنواره گل‌های داوودی ادامه داد: منابع ژنتیکی غنی بسیاری از گل‌های مهم جهان از جمله انواع لاله ها، زنبق ها، گلایل، رز، نرگس، میخک، پامچال و ... در کشور عزیزمان ایران است.

وی بیان کرد: در پروژه‌ای که ما داشتیم توانسته ایم از طریق روش اصلاحی از ۱۰ گونه مادری گیاه داودی به ۸۷۰ نوع و رنگ جدید  باغچه ای، گلدانی و شاخه‌ای دست پیدا کنیم که همه این تعداد در حال ثبت حقوقی در موسسه ثبت بذر کشور است.

دکتر خلج معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده ملی گل و گیاه کشور در محلات هم گفت: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات بر اساس اولویت‌های تحقیقاتی بخش مهم بهنژادی موفق شد طی ۲ دهه بیش از ۳۰۰ رقم گل داودی را به ثبت ملی برساند و کار حقوقی و نامگذاری ۴۹ رقم دیگر در حال انجام است.

نمایش گل‌هایی با ۸۷۰ نوع و رنگ در جشنواره گل‌های داوودی محلات

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.