ستاری در محلات:

برای گسترش فرهنگ کارآفرینی باید شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند/افزایش 2 برابری میزان ثبت اختراعات بین‌المللی کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به محلات گفت: برای گسترش فرهنگ کارآفرینی باید شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه افتتاح نمایشگاه گل‌های داودی شهرستان محلات گفت: امروز گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور ضرورتی است و در این راستا باید شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند.

ستاری با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ موسسه دانش بنیان در کشور فعالیت دارند، افزود: باید این شرکت‌ها از نظر نیروی انسانی تامین و تقویت شوند.

وی با اشاره به آمار اشتغال در شهرستان محلات اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود و همچنین کارآفرینی موجب شده که بیکاری در این منطقه پایین باشد و فضای مطلوبی برای اشتغال و کسب و کار فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: شهرستان محلات با بهره گیری از ظرفیت‌ها توانسته است در حوزه صنعت سنگ و تولید گل و گیاه و ماهی زینتی اثرگذار باشد که در حوزه کارآفرینی و رونق اقتصادی یک کار بزرگ است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه گفت: یکی از توفیقات ارزشمند کشور افزایش میزان ثبت اختراعات بین‌المللی کشور است، به طوری که در 6 ماهه اول امسال این میزان نسبت به سال قبل دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا آخر سال میلادی بین 3 تا 4 برابر سال قبل ثبت اختراعات بین‌المللی خواهیم داشت.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های مربوط ثبت اختراعات بین‌المللی پرداخت می‌شود، اضافه کرد: از سه سال گذشته برنامه‌های مفصلی در این زمینه پیاده سازی شده و در حوزه ثبت پتنت اقدامات خوبی در حال انجام است.

ستاری پیرامون صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا وی سی‌ها گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اعتقادی به سامانه‌های ملی نداریم چراکه بحث سرمایه گذاری‌های خطرپذیر باید از داخل محیط کسب و کار و این اکوسیستم بیرون بیاید.

وی از ثبت 12 صندوق در بورس در این حوزه خبر داد و گفت: از این تعداد 7 صندوق آغاز بکار کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  بیان داشت: سرمایه‌گذاری  قابل توجهی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارتاپ‌ها در حال انجام است.

برای گسترش فرهنگ کارآفرینی باید شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند

انتهای پیام / ج

سخنان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به محلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.